22 Aralık 2010 Çarşamba

2011/2013-Tıkır Tıkır Gelecek


“E-skilled”li insan! 
03 Aralık 2010
2008'in en popüler konferans ve iletişim konusu şuydu: Krizden nasıl çıkılır, kriz 2009’da biter mi? Ve bir de tabii kriz ne zaman geçer, sorusuydu. 2009’un konularıysa yine paraleldi: Kriz bitiyor mu? Bizi teğet geçti ama diğer ülkelere ne oldu, gibi sorulardı.



2010’da ise Sosyal Medya, Pazarlama ve yılsonuna doğru da "Dijital", "Fütürist" gibi kelimeleri sıklıkla duyar olduk ve bu konular hakkında söylemler yükseldi. Her 5 kelimeden birinde muhakkak ‘gelecek’ yer almaya ve gözler geçmişten geleceğe dönmeye başladı. Girişimcilik ve özellikle de internet girişimciliğine ilgi çok arttı.
2011/2013-Tıkır Tıkır Gelecek
2011’de ise hep dijitalleşmeyi konuşacak ve dijital stratejiler, uygulamalar geliştireceğiz.
Dijital işlere, dijital insanlara dönüşüm en öncelikli, hayati konu olacak. 
2012’de de 2011'de akıllıca hazırlık yapanlar maaşlı sistemden, kontratlı modellerde iş görmeye doğru geçiş yapabilecekler. Pek çok kişi kendi işini kuracak ya da bu yolda ilerleyecek.
2013’de, 2011 ve 2012 yi saz çalarak geçiren Ağustos böcekleri, önceki çağın hızlı-büyük balıkları, mor inekleri; işsiz kalacak, bunalacak ve sonunda yeniçağda e-işe yaramak için e-beceri, e-yetkinlik geliştirmek için tıkır tıkır tıklayarak, yeniden öğrenmeye, bildiklerini dijitize ederek geliştirmeye, tıklara dönüştürmeye başlayacaklar.
Neymiş, ne olmuş?
2008’den bu yana, (hatta 2007’den bu yana) hem M-GEN’de yaptığımız işlerle, hem Fütüristler Derneği’ndeki faaliyetlerimizle dikkat çekmeye çalıştığımız noktaya şimdi geldik;
-Girdiğimiz türbülans; aslında kriz deyip, anlatılabilecek bir şey değildi. Yeni bir çağa geçmenin doğum sancısı, yeni bir çağa başlamanın, evrimin, dönüşümün işaret ve etkileriydi.
-İnternet ve GSM'den sonra, Nano ve Genetiğin dönüşüm tetikleyicisi olacağının sinyalleriydi.
-Oyun yeni sahası olan bulutta; kurallar, kaleler tam da kurulmadan, oyuncular, takımlar hazırlanamadan başladı bile!
Haydi rast dijit gele!..
Nereden belli ?
-Şimdiden doğru-yanlış, güzel-çirkin vs. diye kabul ettiğimiz her şey; açık ara farklılaştı. Paradigmalar altüst oldu. "Home Office" modeli ile dalga geçenler daha yeni, Siemens’in tüm çalışanlarının üstelik en bürokrat şehir Ankara’da (200 kişi) Home Office’e geçtiğini okudular.
-Bugüne kadar hayatımızda olmayan, ‘yok canım o kadar da olmaz, daha gelmez, kabul edilemez!’ dediğimiz pek çok kavram, ürün, hizmet, iş modeli, meslek, buluş, durum; ışık hızıyla normalimiz haline getirmeye başladı.
-Artık her tür iletişimin içindeki en popüler deyiş, arayış; ‘Fütürist’e dönüştü.
-En hızlı değişen ise bizatihi ‘Hız’ın kendisi. Eskiden hızlı dediğimiz şeyler şimdi yavaş kaldı.
-Eskinin 10 yılı 5’e, 5 yılı 2 yıla indi. Her şey, herkes; Işık hızında ‘exponansiyel–misli misli’ katlanan bir devinimde hareket ediyor.
-‘Şeyler’ nasıl olup, bittiğini anlamadan; pat diye yeni gerçeğimiz haline geliyor.
-Bu bana uyardı, uymazdı, diyemeden kullanmaya, almaya, onunla-içinde yaşamaya başlıyoruz. Facebook 2006’da, Twitter 2008'de hayatımızda yoktu! Lady Gaga da, Wikileaks de... Bunları şunun şurasında 2 yıldan az bir süre içinde ne kadar benimsediğimize bakın!
-Farmwille’de bahçe sulamadı diye kocasını boşamaya kalkanlarımız, Super Mario tepeye atlayamadı diye histeri krizi geçiren 5 yaşında Zehra’larımız, iPad’de oyun oynayan 2 yaşında bebelerimiz, Facebook’u kapalı diye bütün gün şirkette somurtan çalışanlarımız, evde internet yok diye internet kafeden eve gelemeyen aile fertlerimiz, twitter'da yazdıkları yüzünden işten atılan, dava açılan insanlarımız var.
-Facebook, MSN ve İnternet kullanımında, yani bulut bilişimi denen yeni AVM’lerde en çok dolaşanlar; Türkler. Ülkemizde 32 Milyon internet kullanıcısı var. Oran yüzde 44.
Hızlı-Büyük Balıklar, Mor İnekler Out!
Şimdi e-becerikli, Dijital İnsan zamanı!
Dijital Çağda; Paraya giden yol, bizi seven, bizden bir şey almak, bizimle paylaşmak isteyen toplulukların kalbinden geçecek.
Kalbe götüren yol > İnternet,
Yoldaki araç > Web, blog, sosyal medya, kısacası dijital  varlığımız, uygulamalarımız,
Yakıt > İçerik, yaratıcılığımız, tutkumuz, bilgimiz, değerlerimiz,
Varış noktası > Vizyon (hangi topluluğa, hangi ürün-hizmet ile nasıl?),
Yardımcı > Yol haritası, navigatör (Gelecek Planı).
-Buna göre, anlamak, anlamlandırmak ve hızla Gelecek Planlarımızı yapmak, revize etmek gerekiyor.
-Çalışabilmek, para kazanabilmek için; internette, web ekonomisinde, sosyal medya-paylaşım platformlarında e-becerikli, e-iş gören insanlara dönüşmek şart!
E-becerikli, E-iş gören dijital insanlar;
-Sosyal medyayı akıllı ve sürekli kullanır (dışında olmak söz konusu bile değil artık!) (Facebook, Twitter, Linkedin, Forwsquare, YouTube, Vimeo, Google uygulamaları, vs.)
-Çok net bir mesajı (becerisi, yararı) ve bunu anlatan keyword'leri vardır.
-Çok iyi içerik yöneticisi, internet yazarı (blog) okuyucusu, yorumcusudur.
-İçeriklerinde; az yazı, çok görsel (Foto-Video), ses kullanır.
-Ne diyecekse 140 karaktere, 1 dakikalık videoya sığdırabilir. Hem de bunu eğlenceli yapabilir.
-Metinlerine, sunumlarına, blog’una fotoğraf, video, ses yükleyebilir, bunları düzenleyebilir
-Sosyal ağlardaki profillerini, blogunu birbirine akıllıca bağlayabilir .
-Api geliştirebilir, tasarlayabilir.
-Deneyim tasarlayabilir, senaryolaştırabilir.
-Takipçileriyle sürekli ve amacı ve keyword'leri ile uyumlu iletişim halindedir. Takipçisi sürekli artar.
-Lap top'undan yaptığı her şeyi mobil cihazlardan da yapabilir.
-‘Bilmiyorum’, ‘bana öğretmediler ki’, ‘haberim olmadı ki’; gibi söylemler, mazeret listesinde bulunmaz. Her şeye ve herkese dijital ortamdan ulaşabilir.
-Şeylerden başka-yepyeni şeyler türetebilecek anlamlandırma yeteneğini geliştirir.
-Şirketim, annem, babam, kocam bana alırsa kullanırım diye beklemez; boğazından keser, parasını akıllı-mobil cihazlara ve uygulamalara yatırır. Anlamaya, kullanmaya başlar.
-Sosyal medyayı küçümsemez (sonra ‘cep telefonu kullanmıyorum, kullanmayacağım’ diyenlerden beter olur!)
-Bol bol bilgisayar oyunu oynar. Çocuklarına, yakınlarına, çalışanlarına da oynatır.
Yeni çağın e-becerikli dijital insanlarıyla, inanıyorum; Gelecek Güzel Gelecek...
Vakit kaybetmeyin, dijitalleşmek için stratejik gelecek planlarınızı yapmaya hemen başlayın!



Yazar Hakkında

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Ekonomi bölümünden mezun Tarhan, M-GEN Gelecek Planlama Merkezi kurucu ortağı ve bir girişimcidir. Aynı zamanda Fütüristler Derneği Başkanı olan Tarhan’ın en çok ses getiren projelerinden biri; Bahçeşehir Üniversitesi’nin Sanayi-Üniversite Entegrasyon modeli CO-OP’tur. CO-OP, Tarhan tarafından tasarlanarak hayata geçirilmiş ve yönetimi üniversiteye devredilmiştir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME