26 Temmuz 2011 Salı

Sosyal Medya ve İşinizdeki İletişim Stratejisi (İnfografik)

Ya Facebook Hiç Olmasaydı?


                                                   
2004 yılında yayına başladı Facebook. O tarihten bu yana büyük bir hızla insanların hayatında önemli bir yere sahip oldu. Ancak ne onu yaratanlar ne de kullanıcıları bu kadar vazgeçilmez olabileceğini eminim tahmin etmemişlerdi.
Bugün ayda ortalama “770 milyar” sayfa gösterimi ile internet trafiğinin zirvesinde bulunan Facebook’un hiç olmadığını, hayatımıza hiç girmediğini düşünelim mi? Acaba o zaman neler eksik kalacaktı?
Ama önce Facebook’un şu anda ne kadar etkin olduğuna rakamlar ile bir göz atalım:
  • Ocak, 2011 itibariyle, dünyada yaklaşık 600 milyon Facebook Kullanıcısı bulunmakta. Oysa, M.S. 1600 yılında dünya nüfusu sadece 545 milyon idi. Şu anda Rusya’nın nüfusu 143 milyon, Kuzey Amerika’nın ise 344 milyon. Avrupa’da internet kullanan kişi sayısı ise 475 milyon.
  • Ortalama bir Facebook kullanıcısı, ayda 90 parça içerik (yazı, yorum, paylaşım, vs.) üretmekte.
  • Ortalama bir Facebook kullanıcısının 130 tane arkadaş bağlantısı bulunmakta.
  • Facebook kullanıcılarının kadın-erkek dağılımı ise oldukça dikkat çekici:
    Yaş Aralığı                -               KADIN       –      ERKEK13-17                                           %21.0               %20.0
    18-25                                           %25.3               %26.4
    26-34                                           %25.4               %26.6
    35-44                                           %14.8               %14.8
    45-54                                           %8.5                 %7.4
    55-64                                           %5.0                 %4.2
  • Ortalama bir Facebook kullanıcısı, her ziyaretinde ortalama 23 dakika zaman geçirmekteFacebook’ta.
  • Yerel işletmelerin %70′i pazarlama faaliyetlerinde Facebook’u kullanmakta.
PEKİ FACEBOOK HİÇ OLMASAYDI?
  • Arkadaşınıza hoşunuza giden bir resmi göstermek istediğinizde ne yapacaktınız?
    Seçenek 1: Arkadaşınızın bir sohbet yazılımında (msn messenger, gtalk, skype, vb.) çevrimiçi olmasını bekleyecektiniz.
    Seçenek 2: Arkadaşınızı yüzyüze görene dek bekleyecektiniz.
    Seçenek 3: Arkadaşınıza e-posta ile gönderecektiniz ve e-postayı alıp resmi görmesini bekleyecektiniz.
    Oysa, Facebook sayesinde, resmi arkadaşınızın duvarına göndermeniz yeterli. Mutlaka görecektir!
  • Bir gece önce katıldığınız partide çok eğlendiğinizi arkadaşlarınızın bilmesini istediğinizde ne yapacaktınız?Seçenek 1: İşe parti kıyafetleriniz ile gidecektiniz ve herkes sabahlara kadar çılgınca eğlendiğinizi anlayacaktı.
    Seçenek 2: Muhabbet sırasında bir fırsatını yaratıp dün gece gittiğiniz partiden ve nasıl eğlendiğinizden bahsedecektiniz.
    Oysa, Facebook sayesinde profil sayfanıza partiye ait fotoğraflar koyarak ve durumunuza (status) “dün gece parti çok çılgındı!” gibi bir ileti yazarak bunu kolaylıkla yapabilirsiniz.
  • Arkadaşlarınız ile biraraya gelmek, küçük bir parti düzenlemek istediğinizde ne yapacaktınız?Seçenek 1: Davetiye hazırlayıp tek tek herkesin eline geçmesini sağlayacaktınız. Bunun için de epey uğraşacaktınız.
    Seçenek 2: Tüm davetlileri tek tek arayacaktınız. Hepsinin programlarının uygun olmasını dileyerek ve sonradan organizasyon zamanını doğru hatırlamalarını umarak telefon görüşmeleri yapacaktınız.
    Oysa, Facebook sayesinde bir ‘Facebook Etkinliği’ yaratıp tüm arkadaşlarınıza etkinlik daveti göndermeniz yeterli.
Gördüğünüz gibi aslında bu Facebook dedikleri platform pratik faydalarıyla insan hayatının ihtiyaçlarına cevap verebilmeyi başardığı için belki de bu kadar yaygınlaştı ve hayatımızın vazgeçilmez bir parçası oldu. İnternete girip de Facebook sayfamıza bir bakmadan çıkamaz olmamızın nedeni belki de bu ayrıntılarda gizli.
Siz ne dersiniz?

25 Temmuz 2011 Pazartesi

formspring.me

Ask me anything http://formspring.me/blogmedyatik

Facebook’un Marka Değeri


Facebook 2004 yılında kurulduktan sonra geçen 7senelik süreçte maddi açıdan ne kadar büyük bir değer kazandığını gelin birlikte inceleyelim.Kurulduktan tam 2 sene sonra Yahoo tarafından satın alınmak isteniyor fakat Mark Zukerberg bu teklifi reddediyor.Yahoo’nun sunduğu teklif ise 1milyar dolardır.Yani şuan ki facebook değerinin neredeyse %1 ‘ini teklif eden yahoo’nun bu teklifini kabul etmeyen Mark’ın facebook’a ne kadar güvendiğinin en büyük kanıtıdır aslında.
2007 senesinde facebook’un %1.6′lık hissesini 240milyon dolara satın alır.Bu arada 2007 yılındaki kazancın hemen hemen 5katı kadar kar 2009 yılında elde edilir.2010 yılında Facebook 500milyon kullanıcıya ulaştığını duyurur ve şirketin o seneki geliri tam 2milyar dolardır.2011 yıl sonunda ise değeri 100milyar dolara ulaşacağı tahmin edilmektedir.

Sosyal Ağların Tarihçesi


1971 yılından günümüze kadar internet üzerinden iletişimin ne kadar geliştiğini incelemeye hazır mısınız? Tam 40yıllık serüvenin sonunda şuan geldiğimiz durum gerçekten muazzam durumda.Artık Dünya üzerinde yaşayan her insana ulaşmamız mümkün ve bu ulaşım sürecinin de bir o kadar kısa ve kolay olduğuna hep birlikte tanık oluyoruz.
1997 yılında Aol instant messenger piyasaya çıkmıştır.Aynı sene Sixdegrees.com ile üyeler kendi profillerini yaratıp arkadaşlarını listeleyebiliyordu.2003 yılında Myspace ve 2004 yılında Facebook sadece harvard üniversitesinden üye alımı yaparak hizmete girmişti.Bundan tam 2 sene sonra 2006 yılında Twitter hizmete geçmiştir.Ayrıntıları aşağıdaki infografik çalışmasında bulabilirsiniz.
Insanların birbirine bu kadar kolay ulaşmasının yarattığı elbette olumlu ve olumsuz sonuçlar mevcuttur fakat şimdi bunları konuşmayalım ve nasıl bu hale geldik gelin aşağıdaki infografik çalışmasını birlikte göz atalım ve yorumlayalım ;.Ilk olarak mail‘in 1971 yılında gönderildiğinden daha önce bahsetmiştik.1994 yılında ise ilk sosyal ağ sitesi olarak Geocities kurulmuş ve site üyeleri ücretsiz kendi sayfalarını yapabilmekteydi.


Yaş Gruplarına Göre Sosyal Medya


24 Temmuz 2011 Pazar

Sosyal medya da güven yaratmak.


Sosyal medya iletişim unsurlarından biri de güvendir. , Çevrimiçi iletişim, herhangi bir dokunmatik bir şirket lehine çalışacak bir şey var ve faktör hissediyorum değildir bu yana, iletişim güven inşa ediyor.
Internette sörf yaparken, bir Infographic karşılaştımSocialmediagrahics online güven 8 ayrılmaz parçaları askere.Şirketler, iyi reklam oluşturma konusunda büyük bir pazar araştırması, satış stratejisi yanı sıra iyi bir online kampanyaları yürüten bir çok stres koymak, ama tüm bunları daha iyi çalışmasına yardımcı olur, müşterilerine güvenilir bir marka bakarsanız ve bu niyetle kadar.
Bir toplum inşa ederken, bu içeriği ile taze tutmak ve üyeleri cevap vermek için zaman aşımı almak için iyi. Beklentiler oluşturmak da önemlidir, ancak doğru bunları oluşturmak. Bu etik online reklamcılık ve gerçekleri sunan oldukları gibi tekrar tarafından desteklenmektedir.Çevrimiçi çalışırken, hedef kitlenizin gizlilik, onların bilgi ve kötüye saygı için gerekli. Bu şeyler çevrimiçi asla ölmeyecek beri gerçekleri yanlış akıllıca değildir ve her zaman aranabilir. Herhangi bir yanlış bilgi veya Aslında, müşteri için bir şirket imajını engel olabilir. Son olarak, birlikte müşterilerinin zihninde iyi bir izlenim yaratmak pozitif reklam ve düzenli nişan tekrarladı.

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME