26 Kasım 2010 Cuma

Mixx Awards 2010 ödülleri sahiplerini buldu

Dijital reklamcılığın en iyilerinin, sektöre ve hizmet ettikleri markalara kattıkları artı değerleri tescilleyen Mixx Awards 2010 ödülleri Four Seasons Bosphorus Otel’de gerçekleştirilen törenle sahiplerini buldu.
IAB Amerika’nın lisansıyla ilk kez bu yıl düzenlenen Mixx Awards (Marketing Intelligence and Excellence), sektörün alışılagelmiş yarışmalarının aksine interaktif reklam kampanyalarını performanslarıyla birlikte değerlendirmesiyle öne çıkıyor. Ajansla reklamverenin birlikte katıldığı yarışmada stratejiden yaratıcı çalışma ve uygulamaya, medya planlamasından entegrasyona, verimlilikten yatırımın geri dönüşüne (ROI) kadar tüm iletişim katmanları ele alındı. Kazanan çalışmalar arasından uygun nitelikte olanlar, yarışmanın Avrupa ayağı olan Mixx Europe’a katılmaya hak kazanmış oldular.
Dijital dünyanın tüm taraflarını – ajans, reklamveren, medya - temsil eden IAB Yönetim Kurulu, bu yıla mahsus olmak üzere Mixx jürisi olarak görev yaptı. Jüriye MMA (Mobil Marketing Association), DPİD (Doğrudan Pazarlama Derneği) ve IPTV Derneği de üye verdi. 
Mixx Awards yarışmasında marka farkındalığı, doğrudan pazarlama, ürün lansmanı, marka siteleri, çapraz mecra entegrasyonu, dijital entegrasyon, mobil platformlar, sosyal pazarlama, oyunlar, ev dışı interaktif dijital reklamlar, markalı içerik, B2B ve kar amacı gütmeyen hizmetler olmak üzere 13 farklı kategoride ödüller dağıtıldı. Ülker ve Mynet’in Liderlik sponsoru, Türk Telekom’un Gençlik sponsoru ve Coca Cola’nın da Başarı sponsoru olduğu yarışmanın ödül töreni 25 Kasım Perşembe günü Four Seasons Bosphorus Otel’de, Hayrettin Karaoğuz’un sunuculuğunda gerçekleştirildi.
Geceye katılan IAB Europe Başkanı Alain Heureux konuşmasında Mixx’in dijital dünyada önemli bir misyonu üstlendiğini ifade etti. Katılımcılara Amerika’dan seslenen IAB ABD Başkanı Randal Rotenberg, Türkiye’nin modern ve dinamik ekonomisini vurgularken, Mixx’in klasikle yenilikçiliği bir araya getirenlerin yarışması olduğunu belirtti ve teknolojinin yaratıcılara sonsuz imkanlar sunduğu anlattı.
Mynet Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kurttepeli konuşmasında, Mixx Awards’un Internet mecrasının yaratıcılık standartlarını yükselteceğine ve dolayısıyla mecranın katma değerini artıracağına inandığını belirtti. Ülker CMO’su Ahad Afridi ise konuklara ABD’den ulaştı. Dijitalin tüketiciyle organik bir bağ kurulmasını sağladığını, daha yaratıcı ajansların ve daha iyi fikirlerin her zaman değerini bulacağını dile getirdi. Mixx Awards’da kendileri için önemli olanın, kazanmak ya da kaybetmek değil öğrenmek olduğunun altını çizdi.
Yarışmada 2010’un En İyisi Ödülü’nü Wanda Digital ve Frito Lay, “Ruffles En’ler” kampanyasıyla kazandı.
13 farklı kategoride altın, gümüş ve bronz ödüllere sahip olan ajans, reklamveren ve kampanyalar ise şöyle:
1) Marka FarkındalığıALTIN: 41-29 – Microsoft Türkiye – Deney 7
GÜMÜŞ: 41-29 – Akbank – Kırmızıya Koş
BRONZ: Wanda Digital – Frito Lay – En’ler Ruffles
2) Doğrudan PazarlamaBRONZ: Pure New Media – Fiat – Kaçıran Bin Pişman
3) Ürün LansmanıALTIN: Project House – yakala.co – yakala.co
GÜMÜŞ: 41-29 – Microsoft Türkiye – Deney 7
BRONZ: Electric Agency – OMO – OMO Sıvı Deterjan Lansmanı
4) Marka SiteleriALTIN: Manajans-JWT – Unilever – Elidor Co-operations
GÜMÜŞ: Bezoone – Hotiç – 2010-11 Sezonu
BRONZ: C section – The Coca-Cola Company – Mutluluğa Kapak Aç
5) Çapraz Mecra EntegrasyonuALTIN: Tribal DDB İstanbul (Ajans 1) – Medina Tugrul DDB (Ajans 2) – Ülker – Ülker Rondo
GÜMÜŞ: DYG 360 (Ajans 1) – VO2 (Ajans 2) – Beko – Beko 2010 Basketbol
BRONZ: C section – The Coca-Cola Company – Sprite 15 Dakika
6) Dijital EntegrasyonALTIN: Wanda Digital – Frito Lay – Ruffles En Kafadar
GÜMÜŞ: Mobilera – Kraft – Tamam mı Devam mı?
BRONZ: Mediacom – P&G – Orkid, Sürprizin Gerçek olsun
7) Mobil PlatformlarALTIN: Mobilera – Kraft – Tamam mı Devam mı?
GÜMÜŞ: Project House – Teknosa – Doğum Günü Kampanyası
BRONZ: Mobilera – The Coca-Cola Company – Acun Telefonda
8) Sosyal PazarlamaALTIN: Mindshare – Nike – Nike Football Türkiye Facebook Hayran Sayfası
GÜMÜŞ: Project House – yakala.co – yakala.co
BRONZ: Wanda Digital – Frito Lay – Lay’s ile Paylaş
9) OyunlarALTIN: OMD Digital – Lenovo Türkiye – Lenovo Hız Tutkusu
GÜMÜŞ: C section – Vodafone – Çevir Kızı Yanmasın
BRONZ: Proje Calide (Ajans 1) – Mindshare (Ajans 2) – Nestle – Her Çikolata Bir Joystick
10) Ev Dışı İnteraktifALTIN: Mobilera – Cornetto – Cornetto Multiplayer Game
GÜMÜŞ: Mobilera – Cereyan – Garanti Bankası Bonus Card – Cinebonus Advergame
BRONZ: Wanda Digital – Frito Lay – Ruffles En Kafadar
11) Markalı İçerikALTIN: Project House – Tefal – Tefal Video Tarifler
GÜMÜŞ: Mindshare – Turkcell – Çalarken Dinlet
BRONZ: Zenith Media – Digitürk – Lig TV
12) B2BGÜMÜŞ: Nanodrm – Microsoft – Kurumsal Reiki
BRONZ: Project House – Henkel – e-Ajandam
13) Kar Amacı GütmeyenALTIN: Wanda Digital – Greenpeace – Seyfi Solukal
GÜMÜŞ: Project House – Yaya Derneği – Yaya Derneği
2010’UN EN İYİSİWanda dijital – Frito Lay – Ruffles En Kafadar
KAYNAK ALINTI:WWW.MEDİACETONLİNE.COM

25 Kasım 2010 Perşembe

Sosyal medya efsaneleri

Sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle birçok soru da belirdi kafamızda. Sosyal medya nedir, ne işe yarıyor, herkes kullanabilir mi? Bu soruların ardı arkası kesilmiyor. Gerçi ilk zamanlara göre daha bilinçli hale gelindiğini de göz önünde bulundurmak gerektiğini düşünüyorum.
Sosyal medya ile ilgili, işletme sahiplerini ve pazarlamacıları sosyal medyanın dışında tutan bazı mitler vardı, neyse ki bunların hepsi çürütüldü.

Müşterilerim sosyal medya kullanmıyor: Sosyal medya kullanmayan işletmelerin en sık sarf ettiği cümlelerden biri bu. Bu mit, işletme yetkililerinin sosyal medya aracılığıyla potansiyel müşterileriyle iletişim kurmasını engelliyor. Eğlenceli kısmı, ihtiyacınız olan tek şeyin sosyal ağlarda hedef müşteri kitleniz olarak tanımladığınız insanlara ulaşmanızı sağlayacak veri. Yapılan araştırmalar bayan İnternet kullanıcılarının yüzde 80'inin sosyal ağlarda bir marka ya da ürünün hayranı olduğunu ve yüzde 72'sinin sosyal medya aracılığıyla yeni bir üründen haberdar olduklarını gösteriyor. Facebook ve Twitter kullanıcılarının yarısından fazlası 35 yaşın üstünde. Sosyal ağ, gerçekten kültürel bir fenomen olarak karşımıza çıkıyor.

Sosyal medyanın işletmem üzerindeki etkisini ölçemem: İşletme sahipleri sosyal medya yatırımının geri dönüşünün nasıl ölçüleceğinden emin olamadıkları için bu işe hiç bulaşmak istemiyorlar. Çünkü işletme sahipleri, sosyal medya yatırımının geri dönüşümünü geleneksel pazarlama yöntemlerine gibi görmek istiyorlar. Oysa sosyal medyanın satışları yansıması için biraz zaman ve planlı bir strateji gerekiyor.

Sosyal medyayı yönetecek zamanım yok: Sosyal medyaya uzaktan bakmayı tercih eden işletmelerin en önemli bahanelerinden biri de sosyal medyayı yönetecek zamanlarının olmaması. Oysa sosyal medya kullanarak iletişim kurmak çok basit. İnsanlarla iletişim kurmak ve yararlı, bağlayıcı içerik yayınlamak için zamana ihtiyacınız olmasına rağmen, zaman içindeki geri dönüşüne değecek kadar zaman gerekli. Birkaç temel keşiften sonra sosyal medya ilişkilerinin çevrimdışı konuşmalara nasıl benzediğini göreceksiniz ve daha sonra işiniz de daha da kolaylaşacak. Size yardımcı olacak araçlardan da yararlanmayı ihmal etmeyin. Mesela HootSuite, TweetDeck Twitter için kullanılabilir. Ya da Ping.fm tek bir arayüzden çoklu profillere güncelleme yapmanızı sağlar, ayrıca tek bir yerden çok sayıdaki sosyal medya profili yönetme imkanı verir.

Eğer sosyal medya sitelerine girersem, binlerce olumsuz yorum alırım: Kimse yaptığı iş hakkında olumsuz cümleler duymak istemez elbette. Birçok işletme sahibi sosyal medya profillerinin markalarını eleştiren yorumlarla ve müşterilerin şikayetleriyle dolmasından korkuyor. Ama aslında burada unutulan bir nokta var. Sosyal medyanın en önemli güzelliği şeffaflık ve sorumluluk. Eğer bir müşteriniz herkesin görebileceği bir biçimde bir şikayette bulunuyorsa, şikayeti dikkate alıp müşteri hizmetlerinizi geliştirme yoluna gitme şansı sunuyor demektir.

Sosyal medya, zor bir iş: Bu aslında bir mit değil, sosyal ağlarda başarılı bir iletişim ve bilinirlik için nedeni olan, sürekli bir bağlılık gerekiyor. Eğer bu sizin için zorsa, çabalarınızın ödüllendirileceğini hatırlayın. Sosyal medyada başarılı olmak için detaylı bir strateji belirlemeniz şart. Eğer zora gelemiyorsanız o zaman durum değişir tabi. Kurduğunuz ilişkilerden iftihar edin. Sosyal medya çalışmalarınız satışları etkilemeye başladığı zaman, bu zahmete değdiğini göreceksiniz.
Yukarıda saydığım efsaneler, artık daha fazla sosyal medyadan uzak kalmanıza neden olamayacak. Hala işletmeniz için sosyal medya faaliyetlerine başlamadıysanız, acele edin. Mevcut müşterileriniz ve potansiyel müşterileriniz sizi bekliyor, yapmanız gereken tek şey konuşmalara dahil olmak. Sizin aklınıza gelen çürütülen başka sosyal medya efsanesi var mı? Ya da siz bu efsanelerin kurbanı oldunuz mu?
ALINTI /KAYNAK:http://www.neonebu.com

24 Kasım 2010 Çarşamba

9. Yönetim Zirvesi

9. Yönetim Zirvesi

Barem Research

Barem Research Misyonumuz

Barem Research çalışanları olarak, pazarlama araştırmaları sektöründe, müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarına cevap veren, yenilikçi yaklaşım ve tekniklerimizle, Pazar ve tüketici içgörüleri içeren kapsamlı analizlerimizle, güvenilir ve ilham verici çözümler sunmak için varız.

Vizyonumuz

Barem Research olarak vizyonumuz; Türkiye pazarlama araştırmaları sektöründe Kalite ve yenilikçiliğin adresi olma kimliğimiz yanında bağımsız araştırma kuruluşları içerisindeki liderliğimizi de sürdürmektir.

23 Kasım 2010 Salı

Mixx Awards 2010 ödülleri sahiplerini buluyor

Dijital reklamcılığın en iyilerinin, sektöre ve hizmet ettikleri markalara kattıkları artı değerleri tescilleyen Mixx Awards 2010 ödülleri 25 Kasım Perşembe günü Four Seasons Bosphorus Otel’de sahiplerini bulacak.
IAB Amerika’nın lisansıyla ilk kez bu yıl düzenlenen Mixx Awards (Marketing Intelligence and Excellence), sektörün alışılagelmiş yarışmalarının aksine interaktif reklam kampanyalarını performanslarıyla birlikte değerlendiriyor. Ajansla reklamverenin birlikte katıldığı yarışmada stratejiden yaratıcı çalışma ve uygulamaya, medya planlamasından entegrasyona, verimlilikten yatırımın geri dönüşüne (ROI) kadar tüm iletişim katmanları ele alınıyor, puanlanıyor. Kazanan çalışmalar arasından uygun nitelikte olanlar, yarışmanın Avrupa ayağı olan Mixx Europe’a katılmaya hak kazanıyor.
Mixx Awards, marka farkındalığı, doğrudan pazarlama, ürün lansmanı, marka siteleri, çapraz mecra entegrasyonu, dijital entegrasyon, mobil platformlar, sosyal pazarlama, oyunlar, ev dışı interaktif dijital reklamlar, markalı içerik, B2B, kar amacı gütmeyen hizmetler olmak üzere 13 farklı kategoriyi kapsıyor. Bu yıla mahsus olmak üzere Mixx'in jürilik görevini IAB Yönetim Kurulu üstlenecek. Böylece çalışmalar ajans, reklamveren ve yayıncı gibi dijital dünyanın tüm taraflarının temsil edildiği bir jüri tarafından değerlendirilmiş olacak.MİXX AWARDS 2010  KAYNAK : MEDİACAT ONLİNE

22 Kasım 2010 Pazartesi

The Mobile Marketing Association (MMA), Mobil Pazarlama Endüstrisinin gelişimini sağlamak ve başarılı örneklerin global arenada paylaşımını sağlamak amacıyla her yıl Mobil Pazarlama Ödüllerini düzenliyor. Bu yıl 17 Kasım’da Los Angeles’da altıncısı düzenlenen törenle ödüller sahiplerini buldu.
Ödül kazanan ajanslar ve işleri aşağıdaki gibi:
 MARKA
Kuzey Amerika
  • Crispin Porter + Bogusky BK King's Phone
Orta ve Latin Amerika
  • Bluemessaging, SMS Cinema Guide
Avrupa, Afrika and Orta Doğu
  • Mobile Dreams Factory & Clanmo, 2010 IKEA Interactive Catalog
Asya Pasifik
  • Affle & Maruti Suzuki, Sports Sponsorship Goes Mobile
Global
  • Affle & Maruti Suzuki, Sports Sponsorship Goes Mobile
Cross Medya Entegrasyonu
Kuzey Amerika
  • OMD; Dockers; DraftFCB, Shazam It
Orta & Latin Amerika
  • Queen Mob, Follow the Queen
Avrupa, Afrika and Orta Doğu
  • SilverstoneCIS-South African Government Communication 2010, South African Government 2010 FIFA Soccer World Cup Mobile Communications Platform
Asya Pasifik
  • Madhouse Inc., Pepsi Music Revolutionary on Mobile
Global
  • SilverstoneCIS-South African Government Communication 2010, South African Government 2010 FIFA Soccer World Cup Mobile Communications Platform
Doğrudan Tepki
Kuzey Amerika
  • MS&L Group; maurices, maurice's Mobile Style Club
Orta & Latin Amerika
  • ADDCEL, Mobile Platform for Govenor Candidate
Avrupa, Afrika and Orta Doğu
  • Mobitainment South Africa, Surf Pick a Box
Asya Pasifik
  • Cherrypicks, HKTDC 720 Mobile Marketing Innovation
Global
  • Mobitainment South Africa, Surf Pick a Box
Ürün/ Hizmet Lansmanı
Kuzey Amerika
  • The Hyperfactory, Trojan - Fire & Ice
Orta & Latin Amerika
  • Future Group, Nestlè Receitas
Avrupa, Afrika and Orta Doğu
  • Mr Price Group Financial Services
Asya Pasifik
  • The Hyperfactory, Clinique 3-Step Product Launch & Sampling Campaign
Global
  • Future Group, Nestlè Receitas
Promosyon
Kuzey Amerika
  • appssavvy, Powermat on MyTown
Orta & Latin Amerika
  • Inalambria, Texaco Unbeatable Promotion
Avrupa, Afrika and Orta Doğu
  • Coca-Cola Great Britain, Gimme Credit - Every Pack Gets 50p Mobile Credit
Asya Pacifik
  • iconmobile, The North Face Red Flag Campaign
Global
  • Inalambria, Texaco Unbeatable Promotion
İlişki Yönetimi
Kuzey Amerika
  • The Orange County Transportation Authority, Text4Next
Orta & Latin Amerika
  • AndinaTech, Mobile Survey Platform: Collecting Data For Excellence Purposes
Avrupa, Afrika and Orta Asya
  • Mr Price Financial Services
Asya Pasifik
  • Cherrypicks, MTR Mobile iPhone Application Campaign
Global
  • Mr Price Financial Services
İnovasyon
Kuzey Amerika
  • The Hyperfactory, Intel Work Smarter - USA
Orta & Latin Amerika
  • Ginga Mobile, Carefree
Avrupa, Afrika and Orta Doğu
  • Mobilera, Cornetto Multiplayer Interactive Wall Projection Mapping Game
Asya Pasifik
  • Aircel Ltd, Aircel Pocket Internet
Global
  • Ginga Mobile, Carefree
Sosyal Etki
Kuzey Amerika
  • Mobile Giving Foundation, Mobile Giving and Haiti
Global
  • Mobile Giving Foundation, Mobile Giving and Haiti
Yılın Akademi ÖdülüAlcatel-Lucent, Alcatel-Lucent Market & Customer Insight Mobile Advertising Quantitative Study
Bireysel Başarı ÖdülüMelis Türkmen Ertem
Üstün Başarı ÖdülüKraft Foods
Yaşam boyu Başarı Ödülü 
Louis Gump, Vice President Mobile, CNN

21 Kasım 2010 Pazar

FACEBOOK ENGEL TANIMIYOR


Facebook‘taki bir özellik,Gmail‘deki kişi listenize erişerek arkadaş listenizigüncellemenizi sağlıyordu. Bunu istemeyen Google, kendi hizmetleri için Facebook’tan da böyle bir erişim talep etmiş, aksi halde Gmail API’sına olan erişimi kapatacağını duyurmuştu. 
Facebook’a yeni kaydolduğunuzda Yahoo, Hotmail ve diğer eposta hizmetlerinden eposta adreslerini hesabınıza aktarmakiçin bir teklifle karşılaşıyorsunuz. Facebook’un Google kişilerini aktarmak için keşfettiği yol ise şöyle: kişileri önce bilgisayarınıza kaydediyorsunuz ve bundan sonra Facebook’a gönderiyorsunuz.
Techcrunch‘daki bir mühendis, Google’ın buna da engel olabileceğini ama diğer özellikleri olumsuz etkileyebileceğini belirtti.
Google, kişi listesine olan erişim karşılıklı olaraksağlanamadığı takdirde, bu engeli daha küçük şirketler için de uygulayabileceğini açıkladı.

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME