1 Ocak 2011 Cumartesi

2010'un en çok ziyaret edilen sitesi hangisi?
Hitwise’ın yaptığı araştırmaya göre 2010 yılının en çok ziyaret edilen web sitesi Facebook oldu. Bu alanda Google’ın tahtını ele geçiren Facebook aynı zamanda yılın en çok arananı da.
Rapora göre tüm aramalarda yüzde 2.11’lik bir pay alarak zirvede olan Facebook aynı zamanda diğer pek çok kategoride de zirveye oynadı. Oturum açma kategorisinde ikinci sırada yer alan Facebook, facebook.com’a tıklanda altıncı sırada yer aldı. Tüm kategorilerde ortalam yüzde 3.48’lik bir pay alan Facebook geçen seneye göre hit’lerinde yüzde 207’lik bir artış yakaladı.
Listenin devamında ise YouTube, Craigslist, MySpace, eBay, Yahoo ve Mapaquest Facebook’un takipçileri olarak yer alıyor. Facebook kadar olmasa da 2010 içerisinde tıklanmalarda ivme kazanan diğer siteler ise Hulu, Netflix, Verizon ve ESPN. Facebook’un esas üstünlüğü ise sosyal ağ kategorisinde. Google’ın bu kategoride aldığı yüzde 7.19’luk paya karşın 8.93’lük bir yüzde elde eden Facebook 2010’da Google’ın tahtını ele geçirmiş oldu. Bu kategoride diğer isimler ise şöyle: Yüzde 3.52 Yahoo mail, yüzde 3.30 Yahoo ve yüzde 2.65 YouTube.
mashable.com
Facebook beyinde başlar
ABD’li araştırmacılar beyinde bir bölgenin Facebook gibi çalıştığını ortaya koydu! Beynin derinlerinde yerleşmiş ve badem şeklinde bir oluşum olan amigdala bölgesi, şimdiye kadar sosyal fobinin sorumlusu olarak değerlendiriliyordu. Geçen hafta bu bölgede bir sistemin de karşıdaki insanın yalan söyleyip söylemediğini test ettiği açıklanmıştı.
ABD, Northeastern Üniversitesi’nde yapılan araştırmadaysa uzmanlar, daha büyük amigdalası olan insanların arkadaşlık ve sosyal ilişki ağının daha geniş ve karmaşık olduğunu gördü. Çalışmada 19’la 83 yaş arasında gönüllülere, düzenli temas halinde oldukları kaç arkadaşları olduğu ve kaç farklı grupta yer aldıkları soruları soruldu. Deneklerin beyinleri de tarama cihazından geçirilerek incelendi. Daha büyük amigdalaya sahip olanların sosyal hayatlarının daha zengin olduğu görüldü.
radikal.com.tr

SosyalMedya.CO yayın hayatına başlıyor

Sosyal medya ile ilgili tüm haberlerin ve konuların içinde yer aldığı Türkiye’nin ilk sosyal medya haber portalı SosyalMedya.CO 1 Ocak'ta saat 15.00'da yayın hayatına başlıyor. 30 milyon internet kullanıcısı ve Avrupa’nın internete en angaje olmuş kitlesi ile Türkiye, nihayet sosyal medya ile ilgili tüm haberlerin ve konuların içinde yer aldığı bir web portalı ile tanışıyor.
Türkiye’nin Mashable’ı olma hedefi ile yola çıkan Sosyal Medya.CO, uzman yazarlardan oluşan kadrosu ve kaliteli içerik üretmek konusuna odaklanmış felsefesi ile Türk dijital sektörüne yepyeni bir soluk getirmeyi planlıyor. Sosyal Medya.CO projesini hayata geçiren İstanbul Pazarlama Entelijansı’nın kurucusu Fatih Güner, “Müşterilerin ürettiği medya” ve “kullanıcıların ürettiği içerik” gibi birçok iş kolunu da ortaya çıkaran sosyal medya, kurumlar için de çok büyük fırsatları içinde barındırıyor. Bu anlamda dünyada ve ülkemizdeki sosyal medya gelişmelerinin anında Türk kullanıcılara iletilmesi, önümüzdeki zamanlarda çok daha önemli hale gelecek.
Giderek gelişen sektörümüzün en çok ihtiyaç duyduğu böyle bir projeyi biz hayata geçiriyor olduğumuz için çok mutluyuz. Projemizin sektöre tatlı bir rekabet ve iş kalitesinde yükselme olarak geri dönmesini umut ediyoruz” dedi.

Fatih Güner, çok yakında MobilMedya.CO isimli mobil pazarlama ve mobil teknolojiler haber portalını da yayına sokacaklarını sözlerine ekledi.

31 Aralık 2010 Cuma

Teknolojiden Sosyal Medyaya 2011′in Görünen Yüzü

2011 Web2011′e girmemize saatler kala önümüzdeki sene içinde hangi teknoloji ve yeniliklerin yükselişte olacağını derlemek istedik.
Bir nevi Webrazzi 2011 Almanak’ının ön temsili sayılabilecek yazımızda tüketici elektroniğinden sosyal medyaya, mobilden içerik dünyasına kadar bir çok başlığı kısaca ele almaya çalıştık. İşte 2011′in beklenen trendleri.

Teknoloji:

Gartner’ın açıkladığı 2011′in 10 stratejik teknolojisi bu konuda yeterli bilgiyi veriyor. Veri yönetiminde daha etkin bir altyapı sunan bulut bilişim, yeni nesil mobil cihazlar, IPTV ve internet tabanlı yayınların etkileşimi, ihtiyaca uygun ve daha kişiselleştirilmiş içeriklere erişim sağlayacak ürün ve servisler için context-aware computing önümüzdeki yılın önemli teknolojileri arasında.
RFID destekli kesintisiz iletişim sağlayacak ubiquitous computing, 40 Gigabit Ethernet’e kadar yüksek bant genişliklerinde hizmet eden fabric-based mimari(FBI) ve yeni nesil bilgisayarlar da önemli diğer başlıklar.
Web teknolojilerinde en dikkat çeken yönelim ise HTML 5‘e olacak. Apple’ın başı çektiği alanda Youtube ve diğer video kanalları içinde bulundukları değişimi daha fazla ön plana çıkaracak. Facebook’un OpenID‘nin yerini alma çalışmaları ve Social Graph’in etkisi bu yıl daha fazla farkedilecek.
Prnewswire ise kablosuz ağ alanında IP tabanlı ve görüntü destekli güvenlik teknolojilerinin, konum tabanlı uygulamalarda mobil teknolojilerin gelişeceğini dolayısıyla hayatımızı kablosuz evrime taşıyacak bir yıl yaşayacağımızdan bahsediyor.
Mobil bankacılık ve mobil sağlık alanında da temel bilgi altyapılarına erişim kolaylaşacağı için yeni servisler ve hizmetler 2011′de hayatımızda olacak.

Online Reklam:

Bir çok alanda olduğu gibi online reklamcılık alanında da gerçek zamanlılık önem kazanacak. Gerçek zamanlı teklifler ile online reklamcılıktan daha fazla verim elde edilecek ve bu alan da sosyal medyanın hızlı değişimine ayak uydurmaya çalışacak. Facebook’un başını çektiği kullanıcı ve konum temelli reklam gösterimleri önem kazanacak. Yayıncılar en iyi sonucu almak için bu arayışta olacak. Yine yeniden pazarlama mantığı da daha fazla kullanılır olacak.
Ülkemize bakacak olursak Affiliate Marketing alanında yeni servislerin açılması muhtemel. CPC ve CPM bazlı reklam gösterimlerinden kazanç sağlayamayan yayıncıların bu alana yönelmesini faydalı olacaktır.
Mobil reklamcılığın online reklam pazarından pay alması, akıllı telefon pazarının büyümesine paralel bir şekilde devam edecek. ABD ve Japonya’da LTE altyapılarının kullanılmaya başlaması yüksek mobil veri alışverişinin yolunu açacağı için bu alanda görsel reklamlara daha fazla rastlanacak.

Mobil Cihazlar:

Bu yıl sonunda akıllı telefon penetrasyonun ABD’de %50′ye yükselmesi bekleniyor(Nielsen). Alt ve orta seviye akıllı telefonların piyasaya çıkması bu gelişimi tetikleyecek en önemli etken. Bu yıl genel olarak mobil cihazlarda 3D destekli, dokunmatik ekranlı, 2. kameraya ve 4G desteğine sahip ürünlerin artacağını söyleyebiliriz.
Tablet tarafında ise rekabetin artacağı bir yıl olacak. En azından 2011 ve 2012′de Apple’ın üstün olmasının beklendiği bu alanda Microsoft’un da yeni bir işletim sistemiyle çıkış yapması bekleniyor.

Yeni Ürünler:

Tüketici tarafında bir fenomen olan Apple’ın bu yılda iPad 2 ve 5. nesil iPhone ile damga vurması bekleniyor. iOS’u geride bırakan Android tarafında ise bir çok akıllı telefonun yanında Motorola,Acer ve HTC’den Android tabletlerin geleceğini biliyoruz. Sony’nin Playstation telefonunun da bu yıl ortaya çıkacağını tahmin ediyoruz. Yaklaşan CES 2011 sayesinde daha bir çok ürünü bekleyen listesine alacağız.
T10 adı ile kendi markası altında akıllı telefon çıkaran Turkcell’in, yeni açılımlar yapması ve Vodafone’un da buna karşılık vermesini bekleyebiliriz.

İçerik Dünyası:

İçerik paylaşımı ve içerik üretiminden sonra içerikleri anlamaya yönelik gelişen yeni web teknolojileri bu yıl daha fazla karşımıza çıkacak ve servisler bu alanda daha derin çalışmalarda bulunacak. Yaklaşık 38 milyon sayfa içerik barındıran Answers.com gibi soru odaklı sosyal servisler veri anlamlandırma da dikkat çekici olacak. Bilgi yoğunluğunun farkındalığı artacağından özel içeriklerden kişisel talepler doğrultusunda sonuç çıkarmaya çalışan servisler(Summify vb.) olacak.
Markaların online dünyaya yönelmesi ile kaliteli içerik üreten portallar değer kazanmaya çalışacak. Ülkemizde bu daha yavaş ilerleyen bir süreç olsa da niş alanlarda ilerlemek geleceğe yönelik iyi bir yatırım olacak.
Arama motorlarının gelişimi de doğru içeriğe erişimde bize yol gösterecek. Güncel içerikler önem kazanırken Google’ın anlık arama özelliği vb. yenilikler daha hızlı ve hedefli sonuçlara ulaşmamızı sağlayacak.
Wikileaks’in bize öğrettikleri de online yayınların daha fazla dikkat çekici ve güçlü olmasını sağlayacak.

Video:

Görsel içeriklerin her zaman ilgi çektiği internette videonun dikkat çeken yükselişi reklam altyapılarının da oluşmasıyla daha fazla hissedilecek. UzmanTV ve ReklamZ’nin örnek açılımları Türkiye’de bu alanın giderek genişleyeceğini gösteriyor. Ancak video reklamcılığında kararlı bir yapının oluşturulması muhtemelen biraz zaman alacak.
Videonun bir içerik olarak aramalara açılması ise sanırım bu yıl karşılaşacağımız yeniliklerden olacak. Sesten yazıya ve yazıdan sese çevrim teknolojilerinin ilerlemesi bu yeniliğin kapısını açarken bu değişim video reklamcılığını da etkileyecektir.

Sosyal Medya:

Sosyal medya mecralarında bu yıl Twitter‘ın yükseliş göstereceğine şüphe yok. Yeni reklam ve analiz altyapılarını kullanıma sunmaya hazırlanan Twitter, artık kendini değer sunan bir platform konumuna taşıyacak.
Markalar ise sosyal  medyaya yaptığı yatırımın geri dönüşünü(ROI) daha iyi analiz ederek daha bilinçli hareket edebilecek. Sosyal ağlar, bloglar, paylaşım mecraları temel amaçları doğrultusunda gelişmeye devam edecek ancak profesyonel kullanıcılar daha etkili olma şansını yakalayacak.
Kısaca bu yıl sosyal medyayı daha iyi anlamaya yönelik temellerin atılacağı bir yıl beklediğimizi söyleyebilirim.
Görsel Kaynak: rajatt2010
www.webrazzi.com

YouTube da modaya uydu!

YouTube’da modayı takip etmek artık çok daha kolay bir hal alıyor. Twitter ve Facebook gibi siteler çoktan en moda konuları sıraladığı bölümleri oluşturmuş, YouTube ise bu konuda biraz geri kalmıştı.
Trends Dashboard sayesinde en çok paylaşılan ve en çok izlenilen siteleri görebilmeniz artık mümkün. Ayrıca en çok izlenen videoları YouTube sizin için, yaşadığınız ülkeye ve yaşınıza göre de buluyor. Şu an bu özellik Amerika’daki eyaletler ve 24 ülke için geçerli olsa da hızla ilerleyeceğine şüphe yok.
YouTube’da en moda videolar hangisi görmek istiyorsanız Trend Dashboard’a buradan ulaşabilirsiniz.

30 Aralık 2010 Perşembe

IPTV NEDİR

http://www.facebook.com/pages/Sosyalmedyadunyasi/120489624676896?ref=sgm

Facebook, Google’ı geçti, tablet ve akıllı telefon savaşı patladı

Tablet bilgisayarların, sosyal paylaşım sitelerinin, 3 boyutlu televizyonların ve akıllı telefonların hayatımızdaki yerinin yaygınlaştığı 2010’da, teknoloji dünyasında da denge değişiklikleri oldu. 2010’da internet devi Google, dünyanın en çok ziyaret edilen sitesi olma ünvanını Facebook’a kaptırırken, tablet bilgisayar ve akıllı telefon savaşı başladı.


TEKNOLOJİK anlamda bir çok yeniliğin hayatımıza girdiği 2010 yılı, geleceğe yol gösterecek yeni teknolojik gelişmelerin de habercisi oldu. Tablet bilgisayarların, sosyal paylaşım sitelerinin, 3 boyutlu televizyonların ve akıllı telefonların hayatımızdaki yerinin yaygınlaştığı 2010’da, teknoloji dünyasında denge değişiklikleri oldu. 2010’da internet devi Google, dünyanın en çok ziyaret edilen sitesi olma ünvanını Facebook’a kaptırdı. Facebook CEO’su Mark Zuckerberg de Times dergisi tarafından ‘Yılın İnsanı’ ödülüne layık görüldü. iPad ve iPhone ile 2010’da adından söz ettiren Apple’ın CEO’su Steve Jobs ise Financial Times gazetesi tarafından yılın CEO’su seçildi.
Tablet bilgisayarın doğuşu
Cnn.com’un derlediği bilgilere göre, 2010 yılında en çok konuşulan ve geleceği en parlak olarak görülen teknolojik ürün tablet bilgisayarlar oldu. Ocak ayında tanıtılan Apple’ın tablet bilgisayarı iPad, pek çok yazılım şirketi tarafından geliştirilen uygulamaları ve standart taşınabilir bir bilgisayarın dörtte bir ağırlığıyla bilgisayarların önümüzdeki dönemde nereye gideceğini ortaya koydu. iPad’in ardından, Samsung da Galaxy isimli tablet bilgisayarını piyasaya sürdü. Kısa bir sürenin ardından da Apple’ın akıllı telefon piyasasındaki büyük rakibi Blackberry, Playbook isimli tablet bilgisalarını tanıttı.
Google’ı geride bıraktı
İnternet dünyasının en çok ziyaret edilen adresi Google, 2010 yılında bu ünvanını sosyal paylaşım sitesi olan Facebook’a kaptırdı. 500 milyondan fazla kullanıcıya sahip olan Facebook’un CEO’su Mark Zuckerberg de 5 yılda yakaladığı bu başarı ile Time dergisi tarafından yılın insanı seçildi. 26 yaşındaki Zuckerberg’in kişisel serveti Facebook sayesinde 6.9 milyar dolara ulaştı.
Akıllı telefon savaşı kızıştı
Apple ve Blackberry’nin liderlik mücadelesinde olduğu akıllı telefon pazarında, Google’ın işletim sistemi Android ile donatılan cihazlar da sesini yükseltmeye başladı. HTC ve Samsung gibi üreticiler, akıllı cep telefonlarında bu sistemi kullanırken, her iki üreticinin de bu yıl satışlarını ciddi oranda artırdı gözlemlendi. Diğer taraftan Microsoft da kendi geliştirdiği Windows Phone 7 işletim sistemi ile rekabete dahil olacağını duyurdu.
Oyun konsolunda kol dönemi bitti
VİDEO oyunlarının, artık herhangi bir kumanda koluna ihtiyaç duymadan vücut hareketleriyle oynanması da bu yılın öne çıkan teknolojik yeniliklerinden biri oldu. Microsoft’un, Xbox 360 oyun konsolu için geliştirdiği Kinetic sistem, oyuncunun kol ve bacak hareketlerini takip ediyor ve oyundaki karakteri ona göre yönlendirillmesini sağlayor. Oyun konsolundaki bir kamera ile takip edilen oyuncu, hayali bir direksiyon tutar gibi oturduğu yerden yarış oyunu oynayabiliyor. Haziran ayında satışa sunulan bu üründen yıl sonuna kadar 5 milyon adet satılması planlanıyor. Sony de Playstation 3 için sunduğu Move adlı kol ile oyunların daha interaktif oynanmasına imkan tanıyor.
iPhone 4 için tüm dünyada kuyruk oluştu
GELİŞTİRİLEBİLİR uygulamaları ile akıllı telefonlar arasında en çok konuşulan iPhone, döndüncü nesli ile Apple mağazaları önünde uzun kuyruklar oluşmasına neden oldu. Piyasaya sunulmadan önce bir Apple mühendisinin barda telefonun prototipini unutması ile fotoğrafları ortaya çıkan iPhone 4 yüksek satış rakamlarına ulaşmayı başardı. 2010 yılında 14.1 milyon adetlik telefon satışı gerçekleştiren Apple, yine de en yakın rakibi Blackberry’nin 14.2 milyon adetlik satışıya geride kaldı. Diğer taraftan iPhone 4 anten problemi nedeniyle de uzun süre gündemde kalmıştı. Telefonun çelik kasasının bir noktasına elle dokunulduğunda telefon sinyalinin düştüğü öne sürülmüş, Apple da ücretsiz kılıf dağıtılacağını açıklayarak bu soruna çözüm getirmişti.
HÜRRİYET.COM.TR

Sosyal Medya Ve 2010


Sosyal Medya 2010’da Böyle Geçti

Burak Türkan (Digital Manager) Burak Türkan (Digital Manager)
30
ARA 10


Geçtiğimiz günlerde ClickZ’de okuduğum bir makalede 2010 senesine damgasını vuran bazı sosyal medya başlıklarını toparlamışlar. Özellikle Facebook’un artık ulaştığı yüksek kullanıcı sayısı ve dünya çapında en çok ziyaret edilen 3. site konumuna yükselmesi dikkate değer bir istatistik gibi görünüyor. Buna ilave olarak Twitter’ın da reklam modellerini geliştirmesi biz dijital pazarlamacıların ilgisini çeken bir başka ayrıntı. Detaylar için aşağıdaki adresi ziyaret edebilirsiniz.

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME