6 Ocak 2011 Perşembe

DÜNYADA DEVRİM YARATAN REKLAMLAR


İngiliz yayın kuruluşu BBC, bugüne kadar yapılan reklamlar içinde en etkili olan altı tanesini belirledi. ‘Düşünme biçiminizi değiştiren 6 reklam’ başlığıyla verilen haberde, çok az reklam kampanyasının bir ürünün algılanış şeklini değiştirme başarısı gösterdiği belirtildi. BBC’nin belirlediği ‘devrimci’ reklamlar şöyle:
DeBeers: Dünyanın en büyük elmas üreticilerinden Güney Afrika merkezli DeBeers, reklamlarıyla ‘evlenirken tektaş yüzük takılır’ fikrini tüm dünyaya kabul ettirdi. Şirketin 1948’da başlayan ‘Elmas Sonsuza Kadar Yaşar’ kampanyasından önce nişan ve evlilik törenlerinde tektaş yüzük takma adeti yoktu.
Volkswagen: Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Alman Volkswagen, II. Dünya Savaşı sonrası reklamlarıyla Amerikan halkının zihnindeki olumsuz imajı silmeyi başardı. Volkswagen’in Kaplumbağa olarak da tanınan otomobilleri, güçlü Amerikan otolarının yanında şekli ve olumsuz imajı nedeniyle çok başarılı olamıyordu. Ancak 1959’da başlatılan ‘Küçük Düşün’ kampanyası aracın gizlenmesi gereken yönünü ön plana çıkararak reklama mizah ve zekayı kattı.
Marlboro Adamı: BBC, daha önce kadın sigarası olarak tanınan Marlboro’ya maço bir imaj kazandıran Marlboro Adamı reklamını da listeye aldı. Sigaranın ölüme yol açtığının yeni öğrenildiği bir dönemde şirketin Marlboro Adamı ile farklı bir imaj yarattığı belirtildi. Marlboro Adamı reklamlarında kovboyu oynayan üç aktör daha sonra akciğer kanserinden öldü. BBC, 1939’da Coca - Cola reklamlarının da şişman, neşeli ve kırmızı giysili Noel Baba imajını ortaya çıkardığını, daha önceki Noel Baba çizimlerinin zayıf ve sert hatlı olduğunu yazdı.
Nike:Spor ayakkabılar arasında çok fark olmasa da ABD’de küçük bir şirket olarak başlayan Nike başarılı reklam kampanyaları ile dünya devi oldu. Nike büyük çıkışını tasarım yerine fikri ön plana çıkaran Just Do It (Yalnızca Yap) reklamıyla yakaladı.
Absolut Vodka: Absolut, daha önceleri bir pazarı olmayan votkayı reklamla popüler yaptı. 1981’de başlayan reklamlarında kendi votka şişeleri ve İngilizce absolute (mutlak) kelimesiyle oynayarak markasını uluslararası hale getirdi.
ABD Başkanı Lyndon Johnson: BBC en önemli reklamlar arasında ABD Başkanı Lyndon Johnson’ın Papatya adlı seçim kampanyasını da gösterdi. Reklamda tarlada elindeki çiçekle oynayan kızın gözüne kamera yaklaşıyor ve sonra patlayan bir atom bombası görülüyor. Herkesi korkuttuğu için başarılı sayılan bu reklam sırasında bir dış ses ‘Evde oturmayın, risk çok fazla’ diyerek oy istiyordu.
milliyet.com.tr

4 Ocak 2011 Salı

SON BİR YILDAKİ SOSYAL TİCARET

SOSYAL MEDYA POSTERLERİ




The Conversation Prism by Brian Solis and JESS3

FEDEX'İN 2030 ÖNGÖRÜSÜ

BBDO Guerrero, BBDO NY ve Glue Interactive’in FedEx için hazırladığı sade ve leziz tasarımlı, süper fikir ve uygulamalı micrositesi şeysi. Özellikle Çin’deki internet ve Facebook kullanıcı sayılarına dikkat :)

FedEx – Our Changing World
Great idea and execution with a super slick design for FedEx by BBDO Guerrero, BBDO NY and Glue Interactive. Ironic fact about China: 298M internet users with only 29,5K Facebook users.
arthref.com | FedEx - Değişen Dünya
arthref.com | FedEx - Değişen Dünya
arthref.com | FedEx - Değişen Dünya
arthref.com | FedEx - Değişen Dünya
arthref.com | FedEx - Değişen Dünya

3 Ocak 2011 Pazartesi

FACEBOOK LİDERLİĞİNİ KORUYOR

SendloopYeni yıla girdik ama geçtiğimiz yıla dair çeşitli istatistikler elimize ulaşmaya devam ediyor. Türkiye’nin e-posta kullanımında hangi servisleri tercih ettiğini ve bu alandaki çeşitliliği Sendloop‘tan aldığımız rapor gözler önüne seriyor.
E-posta pazarlama faaliyetlerini bir çok ülkede sürdüren Türk girişimi Sendloop, ülkemizde gönderim yaptığı kullanıcıların bir istatistiğini çıkarmış. Kullanıcıların e-postalarını kontrol ettiği alan adına göre çıkarılan istatistikte ilk sırayı anlık mesajlaşma uygulaması aktif olarak kullanılanHotmail‘in aldığı görülüyor. Sendloop gönderim yaptığı Hotmail e-posta abone sayısını yaklaşık 7 milyon olarak gösteriyor ve bu oran toplam abonelerin %70′ine denk geliyor.
 Sendloop’a göre en popüler 2. e-posta servisi ise Gmail. 1,2 milyon Gmail kullanıcısı Sendloop abonelerinin %12′sini oluşturuyor. Son zamanlarda işlerin kötü gittiği Yahoo! ise Sendloop’un listesine 3. sıradan girerek %10′luk bir pay almış.
Popüler yabancı eposta servislerini takip eden ilk yerli servis ise % 5 ile Mynet.com olmuş. Superonline.com, Turk.net, E-kolay.net Mynet.com.tr, TTnet.net.tr de küçük oranlarla ilk 10 sırayı tamamlamış.
E-posta uygulamalarına da yer veren Sendloop istatistiklere göre Live(msn messenger) en çok tespit edilen uygulama olmuş. MS Outlook 2., Yahoo! Mail 3. olurken 4. sırayı iPhone almış. Sendloop 12.916 kez de iPad tespiti yapmış. :)
2009 Temmuz comScore Türkiye raporunda internette en çok hangi anlık mesajlaşma servislerini kullandığımızı paylaşmıştık. Dolayısıyla Sendloop’un Türk e-posta kullanıcılarına doğru bir referans olduğunu kabul edebiliriz. Facebook e-posta servisini yayınladığında bu listenin nasıl değişeceğini ise az çok hayal edebiliyoruz.


GOOGLE'DAN DİJİTAL DERGİ YAYINCILIĞI


Mobil yayıncılıkta elini güçlendirmek isteyen Google, en büyük dergi yayıncılarının belli başlı markalarını Androidli tabletlere taşıyacak.
Mobil alanda hakimiyet savaşının daha da kızışacağı 2011, yayıncılıkta ilginç girişimlere gebe. Akıllı telefon, tablet bilgisayar ve uygulamaların oluşturduğu üçayak üstüne oturan mobil yayıncılıkta liderliğini sürdürmeye çalışan Google, şimdi de dijital gazete ve dergi bayii kurma kararı aldı.
The Wall Street Journal gazetesinin aktardığı habere göre internet devi, ABD’nin, ve tabi dünyanın, en büyük dergi gruplarından Time Warner, Condé Nast ve Hearst ile görüşme trafiğine başlamış. Görüşmenin nedeniyse, bu grupların yayımladığı ünlü dergilerin dijital edisyonlarını yeni açacağı, Android işletim sistemiyle uyumlu ‘gazete-dergi bayii’nde satmak istemesi.
Habere göre, Apple ve Amazon platformlarının yayıncılardan kestiği yüzde 30’luk ‘dağıtımcı komisyonu’nun altına inmeyi planlayan Google’a yayıncıların yaklaşımı da oldukça pozitif. Basılı dergi edisyonlarının sıkıntı yaşadığı son yıllarda yayıncılar gözlerini tablet bilgisayar gibi dijital ortamlara çevirmiş durumda.
Google’ın, düşük dağıtımcı komisyonuna ek olarak, gazete-dergi mağazasında kullanıcılara ayrıca abonelik avantajları ve özel indirimler sunacağı da belirtiliyor.
ntvmsnbc.com

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME