18 Aralık 2010 Cumartesi

İnternet paralı mı oluyor?

Bazı websiteleri ve özellikle bazı haber siteleri kendi ürettikleri içerikleri ücret karşılığında kullanıcılarına sunmaya başladı ya da sunmayı planlamakta. Medya patronlarına, bunu neden yaptıkları sorulunca “temiz” ve özellike reklamsız bir içerik sunmak istediklerini belirtiyorlar. Bu durumda da gelirlerinin tamamına yakınına denk eden reklam gelirlerinin yerine kullanıcılarından sağladıkları fee’lerle gelir-gider dengesini sağlamayı düşünüyorlar. Ama bunu düşünürken, özellikle “temizlik” kaygısından bahsederken ilk olarak yayınlanan reklam modelleri göz önünde bulundurulmalıdır diye düşünüyorum. Websitesini kullanılmaz hale getirerek, reklamı yapılan markaya karşı kullancılarda  anti-pati oluşturan reklam modellerinden vazgeçilmelidir.
Bunun yanında acaba kullanıcı ne düşünüyor?
Nielsen’in yapmış olduğu bir araştırmada kullanıcılara yöneltilen, “İçeriğin maliyetinden kurtulmak adına daha fazla reklamı kabul eder misiniz?” sorusuna yüzde 45’in üstünde evet yanıtı alınmış.
Yüzde 45’lerde çıkmasına rağmen bu oranın daha fazla olmamasının sebebi bence sorudaki “daha fazla”  ibaresidir. Aksi takdirde bu oranın daha üst seviyelerde olabileceğini düşünebiliriz.
Daha dikkatli, “temiz” ve kullanıcıyı rahatsız etmeyen reklam modelleri ile çalışılmasının hem kullanıcıları hem de içerik üreticisinin kendisini uzun vadede memnun edeceğine inanıyorum.
omddigitalblog.com

15 Aralık 2010 Çarşamba

Bu harita sizi şaşırtacak

Dünya'nın uzaydan çekilmiş bir fotoğrafına da benzese, bu dikkat çekici resim, aslında dünyanın dört bir yanındaki şehirler arasında her gün gerçekleşen bir etkileşim veri alınarak oluşturuldu: Milyonlarca Facebook arkadaşlığı.



Görsel, Facebook'un asistan mühendisi Paul Butler tarafından oluşturuldu. BUtler, bu görseli oluştururken şirketin muazzam Apache veri deposunu kullandı.
Butler, şehirler arasında rasgele on milyon çift Facebook arkadaşı seçti ve daha sonra kişilere dair bilgileri ortadan kaldırdı. Sonra da her kullanıcının bulunduğu şehir bilgisi ve her çift şehir arasındaki arkadaşlıkların sayısının hesaplanması sonucu elde ettiği verileri ortaya koydu. Bu veri daha sonra her şehrin enlem ve boylamıyla birleştirildi. Sonuçta ortaya bu tablo çıktı.
Facebook arkadaşlıklarını görselleştirme sürecinde, ana hatlarıyla bir dünya haritasını çizdiğini farkeden Butler blogunda, "Coğrafya ve siyasal sınırların insanları nasıl etkilediğini merak ettim. Hangi şehirler arasında daha çok arkadaşlık olduğunu görsel olarak ortaya koymuk istedim" diye yazdı.
Anlaşılmasını kolaylaştırmak için Butler, daha fazla arkadaşlığın olduğu şehirler arasındaki çizgileri daha kalın çizmiş. Arkadaşlık yoğunluklarını gösterebilmek için haritada siyah-mavi ve beyaz renkleri kullanılıyor. En 'yoğun' arkadaşlıklar beyazla gösteriliyor.
ABD'nin New York ve Los Angeles şehirleri, kalın beyaz çizgilerle kaplıyken, İngiltere ve batı Avrupa'nınbüyük bölümü de bu renkle dolu. Türkiye'nin bulunduğu bölgede de beyaz rengin ağırlıklı olduğu dikkat çekiyor.

14 Aralık 2010 Salı

İş dünyası sosyal medyada

dekatlon buzz Sosyal Medya İletişim Ajansı, iş dünyasının tecrübeli birçok isminin katılımı ile bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırma, kariyerlerinin zirvesinde olan ve profesyonel başarılarını yenilikçi anlayışlarına borçlu olan tanınmış isimlerin, sosyal medyayı neden ve nasıl kullandıklarına yanıt buluyor. 
Sosyal ağları kim ne için kullanıyor? En çok 20’li yaşlardaki genç bireyler tarafından kullanılan sosyal ağlar, yalnızca onların emrinde mi dersiniz? İş dünyası ve kariyerinin doruk noktasına ulaşmış Temel Aksoy gibi profesyonellerin sosyal medyaya ayıracak zamanları olmadığını düşünüyorsanız büyük yanılgı içerisindesiniz. 

-Neden sosyal medyayı kullanıyorlar?İş dünyasının profesyonelleri arasında sosyal medyayı kullanma amaçları arasında temel farklılıklar olmamasına karşın, onların bu platform üzerinden yeni insanlarla tanışma ve kendilerini daha iyi ifade edebilme heyecanları, büyük bir alçakgönüllülük olarak göze çarpıyor ve aslında başarılarının sırlarını da ortak paydada topluyor.
Neden sosyal medyayı kullanıyorsunuz sorumuza yanıt olarak ise profesyonellerden; “İnternet, insanlık tarihinin gördüğü, belki de en güçlü toplumsal devrimi yarattı. İnternetle birlikte, sürekli paylaşan, öğrenen, eğlenen bir insanlık türü ortaya çıktı; ancak yaşadığımız bu gerçeklik aslında teknolojik olmakla birlikte, esas olarak insanidir.  Sanal toplulukların gücü,  bu teknolojiyi kullanan insanlardan kaynaklanıyor ve tarihte ilk kez oluşan bu insani sermaye, uzağında kalınamayacak kadar değerli.” yanıtını alıyoruz.
Bazıları ise  “Çok geniş kitlelere fikir ve mesajlarımı iletme olanağını kullanmış oluyorum.” diyerek özetliyor sosyal medyaya olan ilgisini. 
Sosyal medyayı yalnızca işi için kullandığını ve gelinen noktada kullanmamak gibi bir seçenek olmadığını söyleyenlerde var.  Sosyal medyayı, yeni çağın ve dijital ekonominin en önemi yapı taşı olarak gören bazı CEO’lar, ayrıca her ne kadar iş için olsa da sosyal medyanın kendilerine keyif verdiğini de belirtiyorlar.
-Sosyal medyanın onlar için kazanımları neler?Sosyal medya, artık bir eğlence aracından çok ötelerde, bir fayda aracı, kimi zaman bir açık özgeçmiş. Ve bu denli nitelikleri her geçen gün biraz daha artıp çeşitlenen bir kanalda kullanıcıların edinimleri de çok çeşitli olabiliyor.
Profesyoneller; sosyal medyayı kullanmadan tanışma ve fikir değişimi olanağı bulamayacağınız çok geniş ve farklı gelir, eğitim, düşünce grupları ile tanışma olanağı buluyorlar. Tanınmışlığının ve başarısının en önemli kaynağını sosyal medya olarak görenlerden tutun da sosyal medya sayesinde büyük, küçük, bireysel işletme ve kurumların maddi ve manevi kazanımlarını maximize edebileceklerini düşünenlere kadar uzuyor aldığımız cevaplar.
Önemli bir yönetici ise şunu ekleyerek büyük bir açıkyüreklilik gösteriyor:  “Sosyal medya sayesinde beni takip edenlerin benim hakkımdaki görüşlerini öğreniyorum. Bu da kendi kişisel gelişimime yardımcı oluyor. Bir çok insanla tanışma fırsatı buluyorum. Ayrıca ben kamuoyu açıklamalarımı da Facebook sayfamdan yapıyorum ve gazeteciler artık bu açıklamalar üzerine beni arıyorlar. Yani benim Facebook sayfan artık bir mecra haline geldi.” diyor.
-Profesyonellere göre is dünyası insanları sosyal medyayı neden kullanmalı?Bu sorumuz ise şununla eşdeğer: "İş dünyasındaki erkekler neden kravat takmalı". Sosyal medyada artık kravat takmak gibi iş dünyasının bir vazgeçilmezi. Hele ki Türk iş dünyasında kravat olmazsa olmaz.
Dekatlon Buzz Sosyal Medya İletişim Ajansı kurucu ortaklarından Mesut Karakaş ise iş dünyası ve sosyal medya ilişkisini şu şekilde özetliyor: “Sosyal Medya'nın yaşamımıza girmesiyle birlikte yöneticilerin sürdürülebilirlik takvimine bir mecra daha eklendi: ‘sosyal ağlarda kişi olarak yer almak.’
Yöneticilerin sosyal ağlarda tecrübe paylaşımlarında bulunması, yaşamsal ilgi alanlarını aktarması, okuduğu metinlerden bir bukleye yer vermesi kişisel ve kurumsal sosyal sorumluluğu temsil etmektedir. 
Tam bu noktada önemli bir durum var;  yöneticinin bu temsiliyeti yerine getirirken sosyal ağlarda nasıl bir tarzla yer alacağını netleştirmesi gerekiyor. Paylaşması gereken/gerekmeyen içerikleri nasıl belirleyecek?
Dualist bir yaklaşım gerekiyor bunun için. Bir tarafta sosyal medya konusunda başlangıç seviyesi için profesyonel yönlendirme gerekmekte, diğer tarafta ise kendisinin mecralarda istikrarı. Çünkü yöneticiler için sosyal ağın altın kuralı istikrardır.”
Bu beş önemli ismin elde ettikleri başarıların ortak noktaları; yeniliklere açık, geleceği öngörebilen bir vizyon ve zamanın gerektirdiklerine entegre olabilmek olarak özetlenebilir.
Sosyal medyanın günümüzde geldiği noktayı görmezden gelmeyip, bir de ileride sahip olacağı gücü öngören bu isimlerin başarılarının daimi olacağı ise sanırız su götürmez bir gerçek.
KAYNAK : MEDİACET ONLİNE.

Facebook’a dudak uçuklatan teklif


Bilişim dünyasının liderliği için Google’la çekişen Facebook’un maddi değeri her geçen gün artıyor. Facebook kurucusu Mark Zuckerberg’in şirketi devretmesi için yapılan astronomik bir rakamı geri çevirdiği ortaya çıktı.Microsoft'un Facebook'u satın alma girişimi, ilk olarak David Kirkpatrick imzalı Facebook Etkisi isimli kitapta dile getirilmişti. Kitap, Mark Zuckerberg tarafından kurulduğu bugünden bu yana Facebook'un baş döndürücü gelişimini anlatıyor.
David Kirkpatrick kitapta dev şirketlerin tekliflerini nasıl geri çevirdiğini de aktarıyor.
Microsoft'un üst düzey yöneticilerinden Fritz Lanman, Microsoft'un Facebook'a talip bilişim devleri arasında yer aldığını doğruladı. Microsoft'un Kurumsal Strateji ve Satın Alma Kıdemli Direktörü Fritz Lanman, konuyla ilgili açıklamayı Avrupa'nın önde gelen internet konferansları arasında sayılan ve Fransa'nın başkenti Paris'te geçen hafta düzenlenen LeWeb toplantısında yaptı.
Zuckerberg hayır dediBilişim sektöründeki satın alma ve birleşmelerin konu edildiği bir panelin konuşmacıları arasında yer alan Lanman, LeWeb kurucusu Loïc Le Meur'un bir sorusu üzerine David Kirkpatrick tarafından gündeme getirilen iddiayı doğruladı. Fritz Lanman bununla da kalmadı, perde arkasın anlattı.
İddialara göre Microsoft Başkanı Steve Ballmer, Facebook kurucusu Mark Zuckerberg'e sosyal medya platformunu satması için 15 milyar dolar teklif etti. Zuckerberg teklifi kabul etmedi.
Buna rağmen Microsoft ile Facebook arasındaki görüşmeler kesilmedi. Microsoft yönetimi 240 milyon dolarlık kaynakla Facebook'ta yüzde 1,6 pay sahibi oldu. Facebook'ta Microsoft arama motoru bing'in kullanılması ve ücretsiz ofis yazılımları gibi Microsoft'un bazı bulut bilişim uygulamalarının Facebook'a entegre edilmesi, iki bilişim devinin yakınlaşmasının bir başka somut sonucu olarak gündeme geldiler.
dw-world.de

Twitter'da 2010'da en çok konuşulanlar

Sosyal paylaşım sitesi 'Twitter' çılgınlığı dünya çapında hızla yayılıyor. Türkiye'de de bu hız katlanarak artıyor. Öyle ki, ünlüler ve siyasiler de birbirlerine yanıt verirken bu mecrayı kullanabiliyor. Kullancısı ve tartışılacak çok fazla konusu olan Twitter da bu kapsamda 2010'un enlerini belirledi. Twitter, toplam 25 milyar tweet'i analiz ederek yıl içindeki sekiz kategorideki 'en'lerin listesini yayınladı. Bu kategorilerin başlıkları ise 'Haberler & Olaylar', 'Kişiler', 'Filmler', 'Televizyon', 'Teknoloji', 'Dünya Kupası','Hashtags' (Etiketleme)  ve 'Spor'.
2010'UN EN'LERİ
1. 
Meksika Körfezi'ndeki BP petrol platformundaki sızıntı
2. FIFA Dünya Kupası
3. Inception (Başlangıç)
4. Haiti depremi
5. Vuvuzela
6. Apple iPad
7. Google Android
8. Justin Bieber
9. Harry Potter & the Deathly Hallows (Harry Potter ve Ölüm Yâdigarları)
10. Ahtapot Paul
KİŞİLER
1. 
Justin Bieber
2. Dilma Rouseff
3. Lady Gaga
4. Julian Assange
5. Mel Gibson
6. Lil Kim
7. Zilda Arns
8. Kate Middleton
9. Kim Hee Chul
10. Joannie Rochette
FİLMLER
1. 
Inception (Başlangıç)
2. Harry Potter & The Deathly Hallows (Harry Potter Ve Ölüm Yadigarları)
3. Scott Pilgrim vs. the World
4. Despicable Me (Çılgın Hırsız)
5. Karate Kid
6. The Last Airbender (Son Hava Bükücü)
7. The Twilight Saga: Eclipse (Alacakaranlık Efsanesi: Tutulma)
8. The Expendables (Cehennem Melekleri)
9. The Chronicles of Narnia (Narnia Günlükleri)
10. Paranormal Activity 2
TEKNOLOJİ
1. 
Apple iPad
2. Google Android
3. Apple iOS
4. Apple iPhone
5. Call of Duty Black Ops
6. New Twitter
7. HTC
8. RockMelt
9. MacBook Air
10. Google Instant
SPOR
1. 
Lebron James
2. Wimbledon
3. Manchester United
4. Brock Lesnar
5. Celtics
6. Brett Favre
7. Tony Parker
8. Antonio Margarito
9. Blake Griffin
10. Mike Vick
DÜNYA KUPASI
1.
 FIFA Dünya Kupası
2. Vuvuzela
3. Pulpo Paul
4. Dunga
5. Diego Maradona
6. Cristiano Ronaldo
7. Cala Boca Galvao
8. Lionel Messi
9. Oranje (Portakallar)
10. Felipe Melo
TELEVİZYON
1. 
MTV Video Müzik Ödülleri
2. Pretty Little Liars
3. True Blood
4. Walking Dead
5. Grammy Ödülleri
6. Glee
7. Family Guy
8. CSI
9. MTV Film Ödülleri
10. Amerikan Müzik Ödülleri
HABERLER / OLAYLAR
1. 
Meksika Körfezi'ndeki BP petrol platformunun patlaması
2. Haiti depremi
3. Pakistan seli
4. Güney/Kuzey Kore çatışması
5. Şilili madencilerin kurtarılması
6. Chavez Tas Ponchao (Venezuela'da Chavez mualiflerinin sloganı)
7. Wikileaks
8. Earl Kasırgası
9. Prens Williams'ın nişanı
10. Dünya AIDS Günü
HASHTAGS (Etiketleme)
1.
 #rememberwhen
2. #slapyourself
3. #confessiontime
4. #thingsimiss
5. #ohjustlikeme
6. #wheniwaslittle
7. #haveuever
8. #icantlivewithout
9. #thankful
10. #2010disappointments
haberturk.com

İnternetten Alışveriş Artık Yükselen Bir Trend

MasterCard tarafından gerçekleştirilen MasterIndex araştırmasına göre, son bir yılda sanal alışveriş yapanların oranı yüzde 28. Yüzde 28’lik kesimin çoğunluğu yılda 2-3 kere internet üzerinden alışveriş yapıyor. Kredi kartı ile internet üzerinden en çok uçak bileti/seyahat programı, elektronik eşya, sosyal aktivite bileti alımı yapılıyor, yemek siparişi veriliyor.
MasterCard tarafından Türkiye’nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde, 1000 kişi üzerinde yapılan MasterIndex Araştırmasına göre, son bir yılda internet üzerinden alışveriş yapanların oranı yüzde 28. Araştırma katılımcılarından yüzde 7’si internet üzerinden yılda 2-3 kere, yüzde 4’ü yılda 4-6 kere, yüzde 3’ü ayda bir yine yüzde 3’ü iki haftada bir alışveriş yaptığını belirtiyor.
Araştırma sonuçları incelendiğinde son bir yıl içerisinde internet üzerinden en fazla alışveriş yapılan bölgeler yüzde 32 ile Marmara ve Akdeniz olurken, 20-29 yaş grubunun yarısının son bir yıl içerisinde internet üzerinden alışveriş yaptığı görülüyor.
İnternetten Alışveriş Kolay, Hızlı ve Ucuz Olduğu İçin Tercih EdiliyorAraştırmaya katılanlarak internet üzerinden alışveriş yaptığını ifade edenlere niçin interneti tercih ettikleri sorulduğundaysa verilen yanıtların yüzde 58’i kolay olduğu için, yüzde 42’si hızlı olduğu için, yüzde 38’i ise fiyat avantajı bulunduğu için oldu. Internet üzerinden yapılan alışverişlerde daha çok seçenek bulunması ve erişim kolaylığı ise diğer tercih nedenleri arasında.
İnternetten En Çok Uçak Bileti, Seyahat, Elektronik Eşya ve Aktivite Bileti AlınıyorMasterIndex katılımcılarına kredi kartı ile internetten en fazla ne aldıkları sorulduğunda gelen yanıtlar sırasıyla uçak bileti / tur / seyahat rezervasyonu (yüzde 45), elektronik eşya (yüzde 26), sosyal aktivite bileti (yüzde 7), kozmetik / kişisel bakım ürünü (yüzde 6), yemek siparişi (yüzde 4), kitap / DVD alımı (yüzde 4) oldu.
Sonuçlar bölge kırılımlarına göre incelendiğinde İç Anadolu ve Güney Doğu Anadolu’da internetten sosyal aktivite bileti satın alımının diğer bölgelere oranla çok daha fazla olduğu görülüyor.
İnternet Üzerinden Alışverişlerde Şifre Kullanımı Bilinci Yüksekİnternet üzerinden gerçekleştirilen işlemlerin daha güvenli hale getirilmesi amacıyla, geçtiğimiz aylarda uygulamaya konan güvenlik şifreli işlem bilinci kredi kartlarını internet üzerinden kullanan tüketiciler arasında gittikçe yaygınlaşıyor. MasterIndex katılımcılarının yüzde 50’si internet alışverişlerinde güvenlik şifreli işlem yapılabileceğini biliyor, yüzde 62’si ise bu yöntemin daha güvenli olduğunu düşünüyor.

13 Aralık 2010 Pazartesi

2010 YILI MOBİL GELİŞMELERİ

Radikal’den Facebook devrimi

Radikal Gazetesi Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdi. Facebook sadece hayran sayfası iletişimi yapmakla kalmayıp, Facebook sayfası içerisinde iki farklı uygulamaya imza attı. Radikal Facebook hayran sayfası üzerinde hayata geçirilen çalışmalardan ilki, basılı gazetenin ana sayfasını tam boyutta Facebook üzerinden kullanıcılarına sunulması. Aynı zamanda Facebook’un paylaş özelliği ile entegre edilen bu çalışmanın benzeri şu an için yok.
Bunun yanında yine Radikal Facebook sayfası üzerinden farklı bir çalışma daha gerçekleştiriliyor; gazetenin resmi web sitesinde yer alan haberler okunma hacimlerine göre Facebook sayfasına aktarılıyor. En çok okunan haber en büyük punto ile olmak üzere haberler farklı karakter boyutları ile ekrana aktarılıyor. Punto boyutu gün içinde okuma sıklığına göre anlık olarak büyüme ya da küçülme kaydediyor. “Gündem” başlıklı tabin altında ulaşılabilen bu uygulamanında benzeri henüz yok.
Sosyal medyada da okuyucularına ulaşmayı hedefleyen Radikal, dijital mecrayı en iyi şekilde kullanan gazete olmayı hedefliyor. Radikal Gazetesinin sosyal medya ajansı İnterdi Medya tarafından oluşturulan bu başarılı çalışma, medyanın nasıl şekil değiştirdiğini gösteren en güzel örneklerden biri ve ilki olacaktır.
www.facebook.com/radikalgazete

Google'ın en çok arananlar listesi

Google 2010’un en çok aranan konularını açıkladı. 
2010 yılında aranan milyarlarca kelime içinde ilk üç sırada Chatroulette,  iPad ve Justin Bieber yer aliyor.
2010 yılında popülerliğini yitiren konular ise domuz gribi, Stephanie  Meyer’in ünlü romanı Alcakaranlik:Yeni Ay, Susan Boyle, Slumdog Millionaire, MySpace ve  Michael Jackson. Elektronik kategorisinde iPad’in başı çektiği listede iPhone 4, Nokia 5530, HTC EVO 4G ve Nokia N900 da yer alıyor.
Haberler kategorisinde yapılan aramalarda Haiti en üst sırada yer alırken, Beşiktaş Spor Kulübü, Şili depremi, Lady Gaga ve iPhone 4 en çok aranan konular. Meksika Körfezindeki petrol sızıntısı listede 10’uncu sırada yer alıyor.
mashable.com

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME