11 Aralık 2010 Cumartesi

Sosyal Medya İle Yapabileceklerimiz


Web dünyası ve sosyal medyayla ilgili en iyi şeylerden biri de her gün birbirinden güzel ve heyecan verici yeni içeriğin yayınlanıyor oluşu. Eğer düzenli bir blog okuyucusuysanız, mutlaka herkesle paylaşmak istediğiniz makale ve yazılara denk geliyor olmalısınız. Peki bu yazıları paylaşmanın en iyi yolu hangisi?
Neyse ki bu konuda hiçbir sıkıntı yok. Bloglar, sosyal ağlar, anında mesajlaşma ve mobil telefonlar bunun için en iyi yollar. İşte bir blog yazısını paylaşmanın en iyi 20 yolu:
Sosyal Medya ile: 

1. TwitterBir blog yazısının linkini belki de en hızlı ve en etkili paylaşım yollarından biri Twitter. Ancak Twitter’ın 140 karakterlik sınırını göz önüne alırsak link paylaşırken tinyurl ya da bit.ly gibi bir URL kısaltıcı kullanmanızı tavsiye ederiz.

2. FacebookDünyanın en büyük sosyal ağı olan Facebook üzerinden link paylaşmanız oldukça kolay ve kitlelere ulaşmanız açısından da etkili.

3. Digg it: Digg it de blog yazılarınızı sadece arkadaşlarınıza değil, büyük kitlelere de ulaştırmanızı sağlayacak.

4. MySpace Profile: En iyi yazılarınızı paylaşırken dünyanın 2. en büyük sosyal ağını unutmayın. Linki MySpace profilinizde paylaşın böylece tüm arkadaşlarınız yazınıza kolayca ulaşabilsin.

5. LinkedIn: Bazı blog yazıları LinkedIn’deki iş ağınız üzerinden de paylaşmaya uygun olabilir. Linki ana sayfada yer alan Network Updates bölümüne ekleyerek paylaşabilirsiniz.

6. StumbleUpon: StumbleUpon eğlenceli websiteler ve faydalı bilgiler bulmak için çok iyi bir ağ. Bu yüzden blog yazılarınızın linklerini StumbleUpon yoluyla mutlaka paylaşmalısınız.

7. Delicious: Delicious sadece yazılarınızı paylaşmak için değil, başkalarının da kolayca bulabilmesi için blog yazılarınızı kategorilendirebileceğiniz oldukça etkili bir alan. Bununla beraber Delicious hesabınızı Facebook, Friendfeed gibi diğer sosyal medya ağlarıyla da entegre etmeniz mümkün.

8. FriendfeedBir sosyal medya aggregator’ı olan FriendFeed’de video, link ve resimleri paylaşmaktan keyif alan çok büyük bir topluluk olduğunu söyleyebiliriz. Friendfeed bookmarklet sayesinde blog yazınızı kolayca FriendFeed’e eklemeniz mümkün.

9. Reddit: Reddit yazı ve makaleleri paylaşmak ve oylamak için oldukça kullanışlı başka bir sosyal medya sitesi. Bir linki paylaşmak oldukça hızlı ve basit.

Blog Yolu ile:

10. Reblogging: Başarılı bir makale hakkında blog yazmak tartışılan konular hakkında söz sahibi olmak için en iyi yollardan biri. İlgili yazının linkini ekleyin, bununla ilgili yorumunuzu yazın ve bütün okurlarınızla bunu paylaşın. Tabi ki bu arada kendi kişisel blog yazılarınızı ihmal etmeyin.

11. Google Reader: Google Reader blog yazılarını paylaşabilmek için büyük özelliklere sahip. Eğer blog ve haber okumak için Google Reader’ı kullanıyorsanız şanslısınız, tek yapmanız gereken blog yazılarının altındaki “share” butonuna basmak. Bu sayede ilgili yazıyı tüm Google arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz. Ayrıca isteğe bağlı olarak not ve yorumlar da ekleyebilirsiniz.

12. Tumblr ya da Posterous: Eğer blog yoluyla bir şeyler paylaşmak istiyorsanız, ancak bununla ilgili bütün bir blog yazısı yazmak istemiyorsanız bunun için de harika seçenekleriniz var. Tumblr ve Posterous. Bunlar için, resim ve yazılar paylaşabileceğiniz tam teşekküllü blogların basit ve kolay versiyonları diyebiliriz.

13. TwitThat: TwitThat blog yazılarını paylaşmak için kullanılan en hızlı ve kolay araçlardan bir tanesi. İstediğiniz yazıyı Twitter’a kolayca ekleyebilirsiniz. Sadece TwitThat imlemesini kullandığınız tarayıcının toolbarına ekleyin ve yayınlamak istediğiniz yazı için bu ime tıklayın.

14. Shareaholic: Blog yazınızı paylaşabilmek için onlarca sosyal ağ var ancak sadece bir yazıyı yayınlamak için bu hesapların hepsini ziyaret etmek bazen oldukça zor gelebilir. Eğer bir Firefox kullanıcısıysanız hemen Shareaholic’i indirmenizi tavsiye ederiz. Bu eklentiyle kullandığınız tüm sosyal hesaplarınızda bir tıkla link paylaşabilirsiniz.

15. Ping.fm: Eğer meşgul biriyseniz blog yazılarınızı tüm bu sosyal medya sitelerinde paylaşmak için vaktiniz olmayabilir. Merak etmeyin, hepsini bir seferde yapabileceğiniz bir yol var! Ping.fm tüm sosyal ağlarınıza bağlanır ve güncellemelerinizi LinkedIn, Twitter, Facebook gibi istediğiniz her hesabınıza gönderebilmenizi sağlar. Yazılarını tüm web üzerinde paylaşmak isteyenler için!

Diğer Yöntemler

16. Emailing: Email her zaman paylaşım için iyi bir yoldur, özellikle de aile ve yakın arkadaşlarımızla. Belki Twitter’da olduğu kadar fazla kişiye ulaşamayabilirsiniz. Ancak emin olun ki bu yolla yazılarınızın sizin kadar sosyal medyayla ilgisi olmayan kişilere de ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

17. Texting: ShareThis gibi eklentilerde “kısa mesaj” seçeneğinin olduğunu da biliyor muydunuz? iPhone ve diğer mobil tarayıcılar mesaj yoluyla gelen linklere çok daha kolay ulaşabiliyorlar.

18. IM Durum Değiştirmek: IM durumunuzu yazdığınız ya da sevdiğiniz yazıların linkleriyle değiştirebilirsiniz.

19. IM Gönderin: Eğer IM durumunuzda link paylaşmak istemiyorsanız, linki arkadaşlarınıza IM yoluyla gönderebilirsiniz.

20. Konuşun: Bu iş için sadece interneti kullanmak yeterli olmayabilir. Birebir iletişimi hiçbir zaman unutmayın. Bir arkadaşınızı arayın ve birlikte bir kahve içerken ona yazınızdan söz edin. Eğer gerekli olursa linki daha sonra ona gönderebilirsiniz!

Kaynak : Mashable

7 Aralık 2010 Salı

Türkiye’de Gençlerin Facebook’a İlgisi Artıyor

Facebook bir çok yeniliğe adım atarken, Türkiye’nin durumuna en son Eylül ayında göz atmıştık. Geçtiğimiz günlerde adını Socialbakers olarak değiştiren Facebakers, Facebook’un Kasım ayında en hızlı yükselen ülkelerini sıralayarak bize yeni bir değerlendirme yapma fırsatı verdi. Hem geçen aya hem de genel durumumuza bir göz atalım.
Kasım ayı istatistiklerine göre Türkiye’den Facebook’a son bir ayda 830,540 kişi yeni katılmış. Bu da toplam Facebook popülasyonumuzda % 3.44′lük bir artışa denk düşüyor ve Facebook’taki popülasyonumuzu 24 milyonun üzerine çıkarıyor. Yüzdesel büyümemizin çok yüksek olmaması elbetteki halen Facebook’un 4. sırada gelen ülkesi olmamızdan kaynaklanıyor. Facebook’un online Türk nüfusunun %68,98′ine erişiyor olması da artık erişilecek çok büyük bir kullanıcı kitlesi kalmadığını gösteriyor.Benzer şekilde İngiltere ve ABD de artık küçük yüzdelerle büyüyor. Facebook’ta 5. sırada gelen ve aramızda 4 milyona yakın kullanıcı farkı olan Fransa’nın % 3.49′luk büyümesi de bizimle benzerlik gösteriyor. Facebook’un daha hızlı büyüdüğü pazarlara baktığımızda ise Rusya, Brezilya ve Güney Kore’yi görüyoruz.
Genel İstatistikler
Socialbakers Türkiye özel sayfasına baktığımızda ise son aylarda yeni bir yükselişin başlamış olması hemen göze çarpıyor. Sosyal medya kampanyalarının ve markaların Facebook’u daha etkin olarak kullanmasının bunda etkili olduğunu düşünebiliriz.Medya kategorisinde Türkiye’nin önde gelen sayfalarını sırasıyla İzlesene, Gittigidiyor, Tivibu, Vogue Türkiye ve National Geographic Türkiye olarak görüyoruz. Markalar arası sıralamada ise Nike Football Türkiye, Oxxo, GittiGidiyor, Starbucks Türkiye ve TTNet var.Türk kullanıcılarının %64′ü erkek, %36′s ise kadın. Facebook’un en popüler olduğu yaş aralığı ise 18-34 yaş arası. Yaş dağılımının detaylarında ise 13-17 yaş arası gençlerin Facebook’a yoğun ilgi göstermeye başladığı görülüyor.


Facebook’un yerler (Places)fırsatlar (Deals) ve sorular (Questions) gibi yeni servislerinin ülkemizde henüz hizmete girmediğini düşünürsek, Facebook’ta geçirdiğimiz vaktin yakın zamanda daha da artacağını öngörebiliriz. Bunların yanında Türkiye’nin reklam ücretleri sıralamasında 131. sırada olması hala kullanıcı kitlemizin değer yaratmak anlamında çok gerilerde olduğunu gösteriyor.

6 Aralık 2010 Pazartesi

Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği ile Skype işbirliğinde

UNHCR (Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği) ile Skype arasındaki işbirliği sayesinde mahrumiyet  bölgelerindeki insani yardım çalışanları; çok yakında meslektaşları, arkadaşları ve aileleri ile iletişim kurmak için yeni ve düşük maliyetli bir imkâna sahip olacaklar.
Skype yazılımının dünya genelinde BMMYK personelinin hizmet verdiği 120 mahrumiyet bölgesinde kullanılabilmesi için özel olarak düşük bant genişliği sürümünü geliştirdi. Bu bölgelerdeki yardım çalışanları, genellikle ailelerinden aylarca ayrı kalmakta ve iletişim için sınırlı olanaklara sahip olan ücra bölgelerde çalışmalarını sürdürmektedirler. Kişisel telefon masraflarını kendileri karşılayan ve teknik ekipman ve altyapı sıkıntısı yaşayan tüm BMMYK çalışanları,  Skype’nin yeni sürümü ile düşük bağlantı ağları aracılığıyla erişildiğinde bile internet üzerinden hem ücretsiz hem de düşük maliyetli sesli ve görüntülü arama yapabilecekler. Bu; bir yandan dünyanın en uzak yerlerindeki görevlerinde insani yardım çalışanları için iletişim olanağı sağlarken, diğer yandan yapılan aramaların maliyetini de düşürecek.
Bu yeni yazılım; Irak, Sudan ve Afganistan'da başarıyla test edilmiş olup şu anda Afganistan, Cezayir, Bangladeş, Çad, Kongo, Irak, Kenya, Kırgızistan, Nepal, Somali, Sri Lanka, Sudan ve Uganda’da uzak yerlerde bulunan 1.010 personel tarafından kullanılabilir durumda. 2010 yılı sonu itibariyle, Skype ve BMMYK; Kenya, Myanmar, Nepal ve Pakistan dâhil olmak üzere 60 farklı lokasyonda çalışan 2,072’den fazla BMMYK personeline ulaşmayı planlıyor. 2011 yılı sonu itibariyle, Skype’ın amacı; BMMYK mahrumiyet bölgelerinin en az yüzde 80’ninde ve 3.000 'den fazla personel tarafından kullanılabilir olmak.
Skype ve BMMYK mültecilere daha doğrudan yarar sağlayacak bir iletişim çözümü geliştirmek için çalışmalarını sürdürüyor. Skype’nin BMMYK çalışanlarınca kullanılmasından edinilecek bilgi ve deneyim kullanılarak geliştirilecek bu yeni sürüm; mültecilerin sınır ötesindeki ailelerine ve arkadaşlarına ulaşmalarına olanak verecek ve aynı zamanda geri dönüş, yeniden yerleşim ve aile birleşimi gibi koruma operasyonlarını kolaylaştırmak için de kullanılacak.
MEDİACET ONLİNE 

5 Aralık 2010 Pazar

Tüketiciler Geçtiğimiz Ay Hangi Markaları Konuştu?

Bulent Fidan 05 Aralık, 18:13 Yanıtla • Şikayet Et
The Brand Age ve Sia Insight ortak çalışması olan BrandTalk araştırması Kasım ayı verilerinin detayları dergimizin Aralık sayısında sayfalarımızda yer alıyor.

Bazı sonuçları ise sizinle paylaşmak istedik. Tüketiciler kendi aralarında konuşurken herhangi bir nedenden ötürü hangi markalardan söz ettiler? Sohbetlerinin bir parçası haline gelen markalar hangileri?

Kasım'da en çok konuşulan markalar:


Genel:
- Adidas % 29.3
- Puma % 13.4
- Nike % 12.0
- Nokia % 6.2
- BMW % 6.2
- Arçelik % 4.6
- Pınar % 4.6
- LC Waikiki % 4.2
- Coca-Cola % 3.6
- Converse % 3.6

Mobilya:
- İstikbal % 44
- Bellona % 12
- Mondi % 7
- IKEA % 7
- Çilek % 6
- Yataş % 4
- Kilim % 3
- Doğtaş % 2
- Alfemo % 1
- Kelebek % 1
- Tepe % 1
- Diğer % 9

Futbol:
- Beşiktaş % 38
- Galatasaray % 34
- Fenerbahçe % 29
- Bursaspor % 5
- Trabzon Spor % 4
- Diğer % 7
- Takım konuşması yapmayanlar % 16

Twitter'ın değeri 4 milyar dolar

Dünyanın neredeyse tekel konumdaki mikroblog sitesi Twitter'ın toplam hisse değeri 4 milyar dolara yaklaştı.
Taze finansman arayışındaki firmanın satışa çıkardığı az miktardaki hisseye gelen teklifler, firmanın toplam hisse değerini de yükseltti. Teklif yarışında yatırımcı Kleiner Perkins favori gösterilirken, Rus firması DST'nin fiyatı yükseltmesi pazarlığı kızıştırdı. Yeni gelen tekliflerle sadece 2 haftada toplam hisse değeri 3 milyar doları geçen firmanın, satış bittikten sonra 4 milyar doları göreceği tahmin ediliyor.
Mart 2006'da çevrimiçi olan Twitter, üyelerinin azami 140 vuruşlu mesajlar gönderebildiği, mikroblog formatında bir sosyal ağ. Özellikle 2009 ve 2010'da üye sayısı geometrik artan siteyi bugün yaklaşık 190 milyon kişi kullanıyor. Bu kullanıcıların günlük 'twit' sayısı ise 65 milyon.
ntvmsnbc.com

Financial Times, Hürriyet'i seçti

Dünyanın etkili ekonomi gazetelerinden Financial Times (FT), basıldığı 23 matbaa arasından, son üç yılın en iyi matbaası olarak Hürriyet Almanya tesislerini seçti
Londra’daki FT binasında önceki gün düzenlenen törende, başarı ödülü Financial Times Başkan Yardımcısı Greg Zorthian tarafından Hürriyet Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı’ya verildi. Zorthian, FT’nin dünya çapında hizmet aldığı 23 matbaa arasında Hürriyet Almanya tesislerinin özel bir yeri olduğunu söyledi.
FT için en önemli pazarların Amerika, İngiltere ve kıta Avrupası olduğunu belirten Zorthian, kalite beklentisinin yüksek olduğu Almanya ve çevresi için, Hürriyet matbaasının ideal bir seçim olduğunu dile getirdi. 2008-2010 döneminde üstüste üç kez bu başarıyı göstermenin ve bu dönem zarfında her yıl eklenen rakiplerle mücadele etmenin kolay olmadığını da vurgulayan Zorthian, iki şirket arasındaki verimli işbirliğinin devamını diledi.
Üç yıldır sıfır hataVuslat Doğan Sabancı, Frankfurt ekibinin gelecekte de aynı başarıyı göstermek için yoğun çaba harcayacağına emin olduğunu belirterek, Hürriyet Frankfurt ekibiyle gurur duyduğunu belirtti. Hürriyet tesislerinin FT baskısını son üç yıldır sıfır hata ile ürettiğini dile getiren FT Kıta Avrupası Üretim Müdürü Warren Dupuy ise, reklam müşterilerinden bugüne kadar hiçbir şikayet almadıklarını, aksine sürekli baskı kalitesinden duyduklari memnuniyeti dile getirdiklerini söyledi.      
Pekçok kez dünyanın en iyi gazetesi ünvanını alan, son olarak 2010 Medya Ödülleri Festivali’nde yılın en iyi medya yönetimi ödülünü kazanan Financial Times, dünyada en fazla ülkede basılan ve en yaygın dağıtım ağına sahip ekonomi gazetesi olarak gösteriliyor.

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME