17 Şubat 2011 Perşembe

formspring.me

Ask me anything http://formspring.me/blogmedyatik :Hakkımda bilmek istedikleriniz sorun cevaplayayım.

GENÇLER YA UYKUDA YA ONLİNE :OMD DİGİTAL

http://www.omddigital-tr.net/preview/iab/newsletter/omddigital/11_02_2011/omd_newsletter_11_02_2011.html

IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması, Türkiye'de
12-25 yaş arasında toplam 12.3 Milyon gencimizi yanısıtıyor.
Bu gençlerin % 98'i her gün veya haftada bir kaç kez internete giriyor. %69'u evden , %6'sı internet kafelerden , % 5'i ise okuldan bağlanıyor. Sosyalleşmek için sosyal medya,
eğlenmek için online oyunlar var. Epostayı unutmuşlar,
%62'si arkadaşlarıyla haberleşmeyi sosyal ağlar veya anlık mesajlaşmalarla yapıyor.
Gençler, elbette diğer mecraları da tüketiyorlar, ama yine
internet üzerinden: Bu yaş grubunun %54'ü TV'yi internetten izliyor, radyoyu internetten dinliyor ve gazeteleri de internetten takip ediyor. Çoğu birden fazla mecrayı aynı anda tüketebiliyor, internette ödev için araştırma yaparken, müzik dinleyip, mesajlaşıyor.
%66'sı ögrenci, %34'ü çalışan bu kitle, sadece gençliğe yönelik markaların hedef kitlesi degil. Onlar, kısacık bir zaman sonra büyüyecek ve temel hedef kitle haline gelecekler, yani alışverişte karar verici olacaklar.
Marka yetkililerine düşen, medyayı çok farklı tüketen, her dijital kanaldan internete giren, imkanların elverdiği her fırsatta online yaşayan bu kitleyi iyi tanımak.

KAYNAK: 
http://www.omddigital-tr.net/preview/iab/newsletter/omddigital/11_02_2011/omd_newsletter_11_02_2011.html

15 Şubat 2011 Salı

Firmaların Sosyal Medya Kullanımı



By Irmak A.15. Şubat 2011 14:38
Kurumsal yapılar ve küçük firmalar arasında teknolojiye adaptasyonun artmasıyla, sosyal medya da işletme sahiplerinin daha fazla ilgilenmeye başladığı bir mecra haline geldi. Aslına bakılırsa, sosyal medya bu yıl website ve e-mail pazarlamanın hemen peşi sıra online pazarlama konusunda en fazla büyümeyi gösteren alan oldu.
Bu infografikte firmaların sosyal medyayı bir pazarlama aracı olarak ne ölçüde kullandıkları, sosyal medya yönetimini ne şekilde yaptıkları gibi ilgi çekici bilgiler yer alıyor.
Firmalar hangi sosyal ağları kullanıyor?
Firma sahiplerinin de önde gelen sosyal ağlar üzerinde profilleri bulunuyor.
Twitter ve Facebook’a gönderilen tüm bit.ly uzantılı linkler incelendiğinde ortalama olarak Twitter’a gönderilen bir linkin 117 tıklama, Facebook’a gönderilen bir linkin ise 250 tıklama aldığı belirlendi.
Peki firmalar hangi platformu kullanmalı?
İkisini de! Çünkü Twitter, takipçilerinizin sizinle iletişime geçmeleri ve interaktivite kurulması açısından daha fazla tercih ettikleri bir mecrayken, Facebook sayfanıza daha fazla trafik getiriyor.
Firmalar sosyal ağlara ne sıklıkla gönderi yapıyorlar?  Bu gönderilere ne kadar karşılık (cevap-yorum) alıyorlar?
62% haftada 8 ve üzeri - Günde 10.27
24% haftada 1-7 arası - Günde 0.33
14% haftada 1 ya da hiç - Günde 0.02
Firma sahipleri neden sosyal medya yönetim araçlarını kullanıyorlar?
42% Tüm sosyal ağları yönetebilmek için tek durak olması
27% Yorumları bir araya getirme özelliğinin olması
13% Günlük email/Facebook sayfaları email uyarılarının olması
11% Kullanışlı ve pratik olması, zaman kazandırması
7% Planlı bir şekilde güncelleme yapılabilmesi
Aynı zamanda kurumsal sayfaların sosyal medya hesapları kişisel hesaplara göre daha fazla yorum alıyor.
Firmalar için bu sayı günde 5.40 iken, kişisel hesaplar için 3.67.

Kaynak : Mashable

Türkçe Twitter geliyor


Twitter tüm kullanıcıların katkıda bulunabileceği bir çeviri merkezi açıyor. Bu sayede site yakında Endonezce, Rusça ve Türkçe olarak da kullanılabilecek 


Sosyal medyanın Facebook’tan sonra en çok bilinen ve kullanılan platformlarından biri olanTwitter, gönüllülerin yardımı sayesinde İngilizce dışında FransızcaAlmancaİtalyanca, Japoncaİspanyolcave Korece olarak kullanılabiliyor.
Şimdi Twitter bu çabalara ek olarak her kullanıcının müdahil olabileceği ortak bir merkez açarak ara yüz ve butonlarının başka dillere de çevrilebilmesini hızlandırıyor. Sitenin hedefinde ilk olarak Türkçe, Rusça veEndonezce olarak da yayına geçmek var.
Ünlülerin de sıkça kullandığı bir sosyal platform olan ve yeni dillerle yeni kullanıcılara ulaşmayı amaçlayan Twitter, yıl sonunda da Portekizce‘ye çevrilmiş olacak.
Bununla birlikte sitedeki tweetler orijinal dillerinde kalacak. Çevirmenler hem hâlihazırda kullanılan dillerdeki butonların ve menülerin üzerinden geçecek, hem de Twitter’ı yeni dillere uyarlamaya devam edecek.

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME