4 Şubat 2011 Cuma

Social Media for Crisis Management

Check out this SlideShare Presentation:

Sosyal Medyanın Pazarlama Payı


Sosyal Medyanın Pazarlama Payı

By Irmak A.4. Şubat 2011 12:21
Sosyal medya çığ gibi büyüdükçe, bu mecralar için ayrılan reklam ve pazarlama bütçeleri de büyük ölçüde artıyor. 600 milyon kullanıcıya ulaşan Facebook’un önlenemez yükselişi, sosyal medya pazarlama bütçesinin yarısından fazlasını ele geçirmiş durumda.
Hubspot’un oluşturduğu infografike göre dünyada sosyal medya pazarlaması (social media marketing) için harcanan miktar 3.4 milyon dolar ve bunun 1.7 milyar dolarını sadece ABD oluşturuyor. Faceboook bu harcamalardan %53 gibi çok büyük bir pay alıyor. Myspace’in payı %17 iken, oyun ve uygulamaların payı ise %8. Henüz genel kullanıma açık bir reklam altyapısı bulunmayan Twitter’ın payı sadece %3.
Ancak Twitter’ın merakla beklenen reklam sisteminin bu yılın ilk yarısında hizmete gireceği söyleniyor. Şubat ayında test kullanıcılarının sisteme dahil edileceği serviste profil (Promoted Accounts) ve tweet (Promoted Tweets) üzerinden iki farklı reklam imkanı sunulacağı belirtiliyor. Mediapost’un haberine göre reklamların en az 3 ay süreyle verilebileceği söyleniyor. 
Fortune 100 listesinde yer alan kurumsal şirketlerin sosyal medyayı nasıl kullandığından da bahsedilen infografikte Twitter daha ön planda. Şirketlerin %65’i kurumsal Twitter hesabına sahip. Ayrıca şirketlerin %54’ü Facebook fan page, %50’si Youtube, %33’ü ise kurumsal blog kullanıyorlar.
Şirketlerin %82’si bir haftada ortalama 27 kez Twitter sayfalarını, 3.6 kez ise Facebook sayfalarını güncelliyor. Kurumsal hesaplardan ayda ortalama 10 adet video, 7 adet ise blog yazısı paylaşımı gerçekleşiyor.
Yıllardır süregelen geleneksel medya harcamalarının yönünün sosyal medyaya çevrildiğinin en büyük örneği ise Pepsi. Pepsi 23 yıldır süregelen Superbowl’un bu yılki televizyon yayınına reklam vermeyip sosyal medyaya yönelerek, sosyal medyanın yükselişini somut olarak gözler önüne seriyor.

3 Şubat 2011 Perşembe

Marka web sayfaları ölüyor mu?


Marka web sayfaları ölüyor mu?
Günümüzde kullanıcılar çoğunlukla ürün ve markalarla sosyal ağ aracılığıyla iletişime geçiyor. Bu durumda marka web sayfalarının sosyal medya devrinde ne gibi bir işlevi var?
Bacardi'nin 26 Ocak'da resmi web sayfasını kapatarak, bunun yerine Facebook ve sosyal medyayı kullanma stratejisi cesurca görünebilir. Bu cesur hareket şu soruyu ortaya çıkarıyor: Sosyal medya devrinde masraflı marka web sayfalarının ürün tanıtımında ne gibi bir rolü var?
comScore verilerine göre, Bacardi'nin web sayfasına ziyaret sayısı bir  yılda yüzde 77 azaldı. Bacardi'nin dijital harcamalarının son iki yılda yüzde 90'nını sosyal medyaya kaydırmasının da bu azalmada etkisi var.
Bacardi, markalar arasında web sayfasının ürün için işlevini sorgulayan belki de ilk marka, fakat sonuncusu olmayacağı kesin. AKQA Dijital ajans müdürlerlerinden Ian Crocombe, "bazı markaların web sayfalarını silmelerinin, onların online tanınma oranında çok az bir fark yaratacağını" dile getiriyor.
Crocombe ekliyor: "Nike gibi ileriyi gören markalar bu konuda çoktan yol almaya başladı. Mesela Nike Futbol dijital pazarlama stratejilerini iki yıl önce yeniden düzenleyerek gerçek zamanlı deneyimi aktarmaya odaklandı.
Benzer şekilde Honda da 2 yıl önce marka websitelerini düzenledi ve tek sitede toplayarak satış ve pazarlama bilgisini merkezileştirdi.
Honda Avrupa Komisyonu müdürü Ian Armstrong'un değişim ile ilgili aktardıkları şöyle: "Geleneksel olarak bütün kampanyaların micro-web sayfaları olurdu. Bu da işlevselliği azaltıyordu. Yeni sistemimiz daha moduler ve farklı platformlarda paylaşılması daha kolay. Araba satışı ile ilgili siteleri düşünün, ürün hakkında doğru bilgi sağlamak çok önemli. İnsanlar araba araştırırken güvenilir içerikli bir site arıyorlar. Fakat sosyal medyanın da araba satışlarındaki etkisi büyük. İnsanlar araba konusunda fikir paylaşıyorlar ve sosyal ağ insanların araba alma konusundaki kararlarını etkiliyor.
Sosyal medyaya yönelmenin de bir tehlikesi olabilir. Mesela Skittles markası 2009 yılında kendi sitesini kapatıp sosyal medya mecralarına yöneldiğinde, markanın sosyal medyadaki sayfaları ateş alanına döndü. İnsanlar marka hakkında kötü yorumlar yazmaya başladılar. Ian Tweedale, Skittles'ın pazarlama müdürü; bu sorunu çözdüklerini sosyal medya sayesinde, markanın tek taraflı tanıtımından çok insanların markayla nasıl iletişime geçtiğini görme fırsatı bulduklarını getiriyor. Tweedale ekliyor: "Şuan 14 milyona ulaşan Skittkes severleri, marka mesajlarımızın daha etkin yayılmasını sağlıyorlar."

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME