13 Kasım 2010 Cumartesi

TÜRKİYENİN LOVEMARKLARI

MediaCat'in Ipsos KMG işbirliği ile gerçekleştirdiği, Türk tüketicisinin 'aşkla bağlı olduğu' markaları ortaya çıkaran araştırması sonuçlandı. Araştırma kapsamında incelenen 20 farklı kategorinin sonuçlarına göre en sevilen marka son iki yıldır olduğu gibi yine Nokia.
İlkini Aralık 2007 sayımızda gerçekleştirdiğimiz 'Lovemark' araştırmasında Millward Brown Türkiye'nin desteğini almış ve ilk araştırmayı dokuz kategoride size sunmuştuk. O araştırmada tüm kategoriler arasında Nokia yüzde 84'lük oranla en sevilen marka çıkmıştı. İkinci sırada Turkcell, üçüncü sırada ise Arçelik'in yer aldığı araştırmada ilk 10'da yer alan diğer markalar şöyleydi: Coca-Cola, Kanal D, Atv, McDonald's, BMW, Mercedes ve İş Bankası.
GEÇEN YILA BAKTIĞIMIZDA...
Geçtiğimiz yıl Ipsos-KMG ile birlikte yürüttüğümüz araştırmada ise hem görüşülen kişi sayısını artırmış hem de kategori sayısını 9'dan 20'ye yükseltmiştik. 12 ilde 15-55 yaş arası kadın ve erkek 1200 kişi ile görüşülen araştırmada En Sevilen Markalar listesinin ilk sırasında yüzde 72'lik oranla yine Nokia yer almıştı. İkinci sırayı Türk Hava Yolları'nın aldığı listenin üçüncü sırasında ise bir basamak gerileyen Turkcell bulunuyordu. Arçelik, Coca-Cola ve Kanal D bu listede de bulunurken ilk senenin bazı markaları ikinci yılda alt basamaklara gerilemiş; ilk 10'a İstikbal, Casper ve Carrefour gibi markalar girmişti.
2010'UN EN SEVİLEN MARKALARI
Bu yıl da Ipsos-KMG işbirliğiyle gerçekleştirilen araştırmada Türk tüketicisinin hayatında yer tutan 20 kategoride en sevilen markaları öğrenmek için 5 Temmuz-1 Ağustos 2010 tarihleri arasında Türkiye'yi temsil edecek şekilde 12 ilde 15-55 yaş arası kadın ve erkek 1163 kişi ile görüşüldü. Araştırma kapsamında yer alan kategoriler ise şöyle: Ayakkabı, banka, beyaz eşya, bilgisayar, cep telefonu, ev elektroniği, fast food, gazete, gazlı içecek, giyim, GSM operatörü, havayolu şirketi, kredi kartı, online alışveriş sitesi, otomotiv, süpermarket, şampuan, televizyon kanalı ve deterjan. Deterjan kategorisi, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da sadece kadınlara soruldu.
Bu yılki araştırmanın sonuçlarını geçen yıl ile karşılaştırdığımızda ilk 10 markanın 8'inin  değişmediğini görüyoruz. Nokia, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da yüzde 71 ile en sevilen marka seçiliyor. İkinci sırada yer alan Türk Hava Yolları'nın yüzdesi 68'den 63'e geriliyor. Üçüncü sıradaki Turkcell'in yüzdesi ise 59'dan  61'e yükselmiş. Arçelik ve Coca-Cola döndüncü ve beşinci sıradaki yerlerini korurken geçen yılın sekizinci sırasında yer alan Kanal D bu yıl iki basamak yükselerek altıncı sıraya oturmuş. İstikbal ve Casper'ın birer basamak geriledikleri bu yılın listesine sondan iki marka dahil olmuş: İş Bankası ve Bosch.
Ipsos ASI Ülke Direktörü – Ipsos KMG İcra Kurulu Üyesi Akın Şahin, bu yılın sonuçlarını şöyle değerlendiriyor: “Tüketicilerin marka tercihlerinde duyguların çok büyük bir rol oynadığı uzunca bir süredir biliniyor. Pazarda rekabetin fiziksel koşulları eşit olduğunda, daha doğrusu tüketici tarafından markaların sunduğu rasyonel faydalar arasındaki farklar azaldığında duygular devreye çok daha güçlü bir şekilde giriyor. Hatta daha ötesinde duygular, sevilen marka lehine tüketicilerin markalar hakkındaki bilgileri çarpıtarak algılamasına yol açıyor.
Bu çalışmada ölçüldüğü şekli ile Lovemark araştırması önemli bir gösterge. Özellikle sonuçların 2009 yılı ile çok büyük oranda benzerlik göstermesi dikkate alındığında, tüketicilerin kalbinde yer almanın çok kolay olmasa da uzun soluklu ve kalıcı olduğu göze çarpıyor. Dolayısıyla başarılı bir marka yönetimi sadece markanın rasyonel değil, duygusal boyutlarını da dikkate almak zorunda.”

Markanıza güç katmanın yeni yolu: Bloglar

Check out this SlideShare Presentation:

9 Kasım 2010 Salı

Sosyal Medya Nedir 
Kullanıcıların Etkileşimi ve katılımıyla oluşan  Websitesi veya genel uygulamalar Sosyal medya olarak tanımlanabilir.Bu tanımı biraz açmak gerekirse bir web sitesi veya uygulamanın sosyal medya olarak tanımlanabilmesi için 
Yayıncıdan bağımsız kullanıcı veya üyeleri olması 
Kullanıcı kaynaklı içeriğe yer vermesi
Kullanıcılar arasında etkileşim sağlaması gerekir 
Rakamlarla sosyal medya 
Nielsen Onlinenin yürüttüğü araştırmaya görebloglar ve sosyal ağlar çevrimiçi dünyada gerçekleşen popüler aktiviteler arasında dördüncü sırada;Çevrim içi nüfusun %67'si bu ağları düzenli olarak ziyaret ediyor ve bu ağlarda geçirdikleri süre internet kullanımının üç kat oranında artış gösteriyor.Üstelik sosyal medya kullanıcılarının demokrafigleride hızla değişiyor.Bir zamanlar sadece gençlerin arenası olarak bilinenen sosyal ağlar hızla yaş ve konumdan bağımsız ağlara dönüşüyor.Nielsen'in mart 2009 'da yayınladığı raporda Facebook'un hızlı büyümesinin ardında 35-49 yaş grubunun katılımı ve 18 yaşa oranla 2 kat daha fazla artış gösteren  50-64 yaş grubu var.Bu veriler sosyal medyanın gençlere yönelik marklara için deneysel bir mecra olarak gerekliliğini gösteriyor.

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME