4 Aralık 2010 Cumartesi

Bookmark

Bookmark ÇAĞLAR KAYA EDİTÖRLÜĞÜNDE BİR BAŞUCU KİTABI YAZARLARIMIZIN BAŞUÇU KİTAPLARI.

Facebook’daki Türk popülasyonu

Web 2.0 Expo’da öğlene doğru katıldığım “Facebook Marketing: Best Practices” isimli panelde giriş konuşması Facebook’daki yoğun popülasyonları kapsıyordu.  Haliyle Türk kullanıcı yoğunluğu da dile getirildi. Forrester Research’den olan moderatörün “Facebook’da Türk kullanıcı patlaması var” şeklinde yaptığı yorum anında ayağa kalkıp panele dahil olmayı o kadar çok istedim ki bilemezsiniz. :)
İşin şakası bir tarafa, Facebook uygulamaları ve Facebook’u bir pazarlama aracı olarak görenlerin sayısı bu tür panellerde kendini gösteriyor. Facebook’un pazarlama için kullanılması ile ilgili inanılmaz örneklerin yer aldığı bu panelde bizim gruplar ve uygulamalar olarak baktığımız noktanın aslında onlarca farklı alanı barındırdığını da gördüm. Detayları başka bir yazıda paylaşırım.
Facebook’da Türk kullanıcıların yoğun olduğunu bu işe konsantre kişiler biliyor, ancak fazla bilen yok. Özellikle Expo alanında (Web 2.0 Expo’da sunumların yanında bir de fuar alanı olduğunu söylemiş miydim?) görüştüğüm şirketlere Türkiye interneti hakkında bilgi verirken kullandığım bu istatistik herkesin pazarımız ile ilgili ağzının suyunun akmasını sağlıyor diyebilirim.
Kısacası Facebook’un 4. en büyük popülasyonu olmak Türkiye’de bizi çok etkilemese bile, global platformlarda ülkedeki pazar algısının yaratılması için değerli oluyor.
KAYNAK ALINTI: WEBRRAZİ COM

1 Aralık 2010 Çarşamba

Sosyal ağlar bizi fena sardı..

Geçtiğimiz Haziran ayında ComScore‘ nin yayınladığı verilere göre Türk kullanıcılar internet başında geçirdikleri zamanın bir çoğunu (verilere göre bu rakamsal olarak %25) sosyal ağlarda geçiriyordu. Mobil cihazlardan ve internet cafe gibi mekanlardan giren kullanıcılar haric tutuluyor. Haziran ayı verilerine göre %45 lik oranla Rusya ilk sırada ve sırasıyla %34 lik oranla Filipinler, %31 oranıyla  da Endonezya takip ediyordu. Türkiye ise %25 oranı 6 sırada yer alıyordu.
Hafta içinde TNS’ nin raporlarına göre Türkiye 3. sıraya yerleşmiş durumda. Haftalık 9 saat oranla Malezya 1. sırada, 8.1 saat oranla Rusya ve haftalık 7.7 saatlik oranla Türkiye 3. sırada yerini alıyor.  5 ay gibi kısa bir sürede sosyal ağlarda geçirilen sürenin artması hem iyi hem kötü yorumlanabilir.  Özellikle Facebook’ ta 20 milyon kadar Türk kullanıcının ülkeyi  dünya genelinde 8. sıraya yerleştirmesi iyi gelişme. Sosyal ağlarda geçirilen sürenin ise daha da artacak olması ürkütücü. Çünkü kullanıcıların bir çoğu öğrenci ve çalışan…
Benim aklıma takılan sorulardan bir tanesi, madem o kadar üçüncü ve sekizinci olabiliyoruz neden dünya çapında sosyal ağa sahip değiliz?
Kaynak: ComScore ve TNS ve Festikan

Foursquare Nedir? Nasıl kullanılır?

Check out this SlideShare Presentation:

Seninki kaç santim? - Greenpeace

Seninki kaç santim? - Greenpeace Balıklarımıza sahip çıkalım ,bilinçsiz avlanmalarına izin vermeyelim.

Fish

Fish: "Add a touch of nature to your page with these hungry little fish. Watch them as they follow your mouse hoping you will feed them by clicking the surface of the water."

30 Kasım 2010 Salı

"BTnet.com.tr Teknoloji Haber Portali | Dijital dünyada ticaretin yeni yolunu keşfedin"

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME