10 Şubat 2011 Perşembe

İş yerinde Facebook ve Twitter engellenirse ne olur?


Sosyal Medya Haftası'nda konuşan uzmanlar, çalışanların iş saati içinde sosyal ağlara bağlanması konusunu tartıştı...

Sosyal ağların tartışıldığı toplantıda, çalışanların iş saatleri içinde bu ağlara bağlanmasının yasaklanması eleştirildi. Bu görüşe göre ticari kurumlar için çalışanların sosyal ağlarda kurumsal kimlikleriyle yer almalarının zarardan çok fayda getirebileceği ifade edildi.
New York, Paris, Londra, San Fransisco, Roma, Hong Kong, Toronto ve Sao Paulo ile aynı anda İstanbul’da McCann Erickson spornsorluğunda düzenlenen Social Media Week (Sosyal Medya Haftası’ etkinlikleri tüm hızıyla sürüyor.
Haftanın en ilgi çeken etkinliklerinden biri, Türk Usulü Sosyal Medya başlıklı tartışmaydı. SocialTrackers’tan Mert Alemdar ve Rabarba’nın kurucusu Oğuz Savaşan, Rabarba Mobil’den Fırat Ertem ile beraber yeni mecranın iş amaçlı kullanımını, Erdil Yaşaroğlu ise günlük kullanıcıya ulaşan detayları yansıttı.
“Şirketlere sosyal medyayı yasaklamak yerine çalışanlarını seeder olarak kullanmaları gerektiğini anlatmaya çalışıyoruz.” diyen Mert Alemdar, kendi sosyal medya algısını şöyle özetledi: “Eğer çalışanınızı denetleyecekseniz, cep telefonundan Facebook’a girilen bir zamanda bunu yasak koyarak yapamazsınız. Onun yerine onu arkadaş olarak ekleyin. Bakın o zaman iş sırasında ne kadar paylaşım yapabiliyor?”
Yaşaroğlu için sosyal medya, şirket patronlarının “çok güzel televizyonlar yaptık bu sene” diye tweet yapabilecekleri bir mecra tablosu çizerken, “iş” kısmına sıçrandığında bakış açısının oldukça değiştiğini gördük.
DİJİTAL TRENDLER SADECE TİCARİ DEĞİLSosyal Medya Haftası, Türkiye’nin başarılı reklamcılık ve pazarlama sitelerinden Bigumigu’nun kurucuları Aygül ve Yalçın Pembecioğlu’nun “Sosyal Medya Trendleri” etkinliği ile devam etti.
90’lı yılların internete bağlanma çilesine maruz kalanlar için tüyler ürpertici bir hatıra olan “Dial Up Bağlantı Sesi” ile başlayan Bigumigu sunumu, sosyal medyanın “Facebook ve Twitter” ile başladığını düşünenler için özellikle bilgilendiriciydi. IRC’den Sosyomat’a, ICQ’dan Yonja’ya kadar Türk internet alemi olarak “unuttuğumuz değerlerimizi” bize hatırlatan Bigumigu ekibi, dijital trendlerin “sosyal” ortamlarda sadece iş odaklı gelişmediğini gösterdi. Türkiye’den mimlere de yer verdikleri konuşmaları, oldukça keyifli bir şekilde noktalandı
Sonraki etkinlikte Dizüstü Edebiyatı’nın elebaşı Cem Mumcu ve Bigumigu çifti sosyal medyanın popüler kültüre olan etkisinden, sağlanan iletişim özgürlüğüyle bireyin kendi başına bir medya kanalı işlevi gördüğününden bahsettiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME