27 Ocak 2011 Perşembe

Facebook Beğen linki ne kadar etik ?



Facebook'un sponsored story/sponsorlu öyküleri ve Twitter'ın  promoted tweet/ terfi edilmiş tweetleri reklam olarak kullanması etik tartışmanın fitilini ateşledi.
Facebook, "like" (beğen) seçeneğinin yeni bir reklam aracı olduğunu iki gün önce duyurmuştu. Yani bir kullanıcı markayı Facebook üzerinden "beğen"diğinde, bu kullanıcının arkadaşlarının sayfasına ilan veren tarafından parası ödenen "sponsorlu öykü" gidiyor. Kullanıcıların bu gönderiyi engellemelerini sağlayabilecek herhangi bir uygulama da yok.
Facebook, kullanıcı yorumlarını reklam olarak kullanmanın çok etkili bir tanıtım aracı olduğunu belirtiyor.
Fakat Facebook'un üyeleri reklam için kullanması etik bir tartışmanın fitilini ateşliyor. Elektronik Gizlilik Bilgi Merkezi Genel Müdürü Marc Rotenberg "Facebook, üyelerin rızası olmadan, onların adları ve beğenileri üzerinden para kazanıyor ve bu karşı çıkılması gereken  bir yöntemdir" diyor.
Twitter'ın da Facebook'un "sponsorlu öykü"sü gibi bir uygulaması var: promoted tweets (Terfi etmiş tweetler) Bu tweetler ilan verenler tarafından hazırlanmış ve arama sonuçlarında en üstte ve popüler konu başlığı altında bulunuyor. Facebook ve Twitter uygulaması arasındaki temel fark, Twitter'daki, promoted tweetler ilan veren tarafından yazılırken, Facebook'da bir kullanıcının yorumu reklama dönüşüyor.
İki sosyal ağ da, insanların görmezden gelebileceği sanal bilboardlar yerine, kullanıcıların sosyal ağ deneyimleri ile uyumlu reklam seçenekleri üzerine çalışıyorlar.

LinkedIn'ın reklam artırma çabası
LinkedIn Corp. ilan verenlere; hedef gruplarına ve sosyal ağlara ulaşmaları için yeni araçlar sunmaya çalışıyor.

İş odaklı bir sosyal ağ olan LinkedIn’in 90 milyondan fazla üyesi var. Üyelerin titri, uzmanlığı, yaş ve yerleri ile ilgili bilgiler sitede bulunuyor. LinkedIn bu bilgiler çerçevesinde pazarlama stratejisi geliştirip reklam portföyünü geliştirmeye çalışıyor.
LinkedIn çok rekabetli bir ortam olan internet reklamcılığından pay almaya çalışıyor. ComScore Inc.’in açıklamasına göre Facebook ile karşılaştırıldığında LinkedIn’in reklam payı yüzde 1’den bile az.

www.mediacetonline.com

26 Ocak 2011 Çarşamba

eMarketer Webinar: Social Media Outlook for 2011

Check out this SlideShare Presentation:

Twitter Genel Kullanıcılar İçin Reklam Servisini Açıyor



En azından bu yılın ilk yarısı için en önemli beklentilerimizden biri olan Twitter’ın reklam sistemi nihayet açılıyor. Birkaç örnekle dışarıya sızan bilgilere göre Twitter reklam servisini  bu yılın ilk yarısında hizmete sokacak.
Şubat ayında test kullanıcılarının sisteme dahil edileceği serviste profil (Promoted Accounts) ve tweet (Promoted Tweets) üzerinden iki şekilde reklam yapma imkanı tanınacağı söyleniyor. Reklamların en az 3 ay süreyle verilebileceği deMediaPost’un haberinde yer alıyor.
Benzer modellerde olduğu gibi ilgi alanları ve anahtar kelimelere göre düzenleneceği ifade edilen reklamlarda yine alt ve üst reklam ücretleri giriliyormuş. Twitter ilgi alanı terimiyle kullanıcıların profilinde yazdığı bilgileri kastediyormuş. Facebook’ta 16,000 ilgi alanının olduğu belirtilirken Twitter için bu konuda bir bilgi paylaşılmamış.
Twitter’ın tweet ve profilleri nasıl öne çıkaracağı konusunda yaptığı hesaplar tam olarak bilinmese de aramalar üzerinden ilgili kişilerin hedeflendiği söylenebilir. Ana ekranda da bazı reklamların görüntüleneceği yine Twitter’ın hesapları dahilinde mümkün olacak. Zaten takip edilen yüzlerce kişinin gönderdiği tweetlerden hangilerinin ana ekrana taşınacağına Twitter karar veriyor ve burada bazı öncelikler tanıması pekala mümkün olabilir.
Twitter, iş reklamları ücretlendirmeye geldiğinde diğer reklam servislerinden ayrılıyor. Gösterim başına ücretlendirmenin yanında etkileşim (CPE) ve trendler üzerinden ücretlendirme de Twitter’ın hesapları arasında görünüyor. Tweet reklamlarını en az 0.1 dolardan başlatacağı söylenen Twitter, neredeyse reklam tweetlerine yapılacak her etkileşimi (retweet, @cevaplama, favorilere ekleme) ücretlendirecek. Twitter profil reklamlarında ise profiller sağ menüde yer alan tavsiye listesinin en üstünde gösterilecek.
Twitter trafik analiz altyapısını reklam veren hesabıyla ilişkilendirecek olan Twitter’ın bu sayede kullanıcı istatistiklerine ulaşmamızı sağlayacak olmasından dolayı sevinçliyim diyebilirim. Reklam modelinin Twitter.com’un trafiğini nasıl etkileceyeğini ise merakla bekliyorum.
Eğer şimdiden Twitter’da reklam vermeyi düşünenler varsa Media Post’un verdiği şu rakamları göz önünde bulundurmaya başlayabilirler:
Twitter’da 175 milyon kullanıcı var. Günde 100 milyon tweet paylaşılıyor ve tweetlerin %30′u mobil cihazlardan gönderiliyor. Twitter aylık 210 milyon tekil ziyaretçi trafiğine sahip ve günde 115 milyon sayfa gösterimi yapıyor. Her gün gelen yeni üye sayısı ise 370,000.
 Görsel kaynak: Rafael Calça

25 Ocak 2011 Salı

FOURSQURE BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR


Foursquare 2010′da Çığ Gibi Büyüdü [İnfografik]

FoursquareAvrupa ve ABD için 2010′un en önemli girişimlerinden biri şüphesiz Foursquare oldu. İlk olarak 2009′da adını andığımızkonum tabanlı servis, bugünlerde 6 milyonuncu üyesine kavuşmanın ve bir yılda % 3400 büyümenin keyfini yaşıyor.
Blogunda paylaştığı bir infografikle geçtiğimiz yılı değerlendiren Foursquare’in, inanılmaz bir büyüme yakaladığı açıkça görülüyor. Foursquare girişlerine göre aydınlatılan haritaya baktığımızda; Foursquare’ın Kuzey Amerika’da, İngiltere başta olmak üzere Avrupa’da, Pasifik Okyanusu kıyısında Japonya, Endonezya ve Çin’de, Ortadoğu’da ise İsrail’de popüler olduğunu görebiliyoruz. Avusturalya’nın güneyi, Brezilya, Güney Afrika ve Türkiye’de ise Foursquare yavaş yavaş yayılmaya başlıyor.
2010 yılında 381,576,305 check’in(giriş) yapılan servisin en popüler etkinliği 30 bini aşkın kişinin katıldığı Rally to Restore etkinliği olmuş. Webrazzi Summit’e katılan 750 civarı katılımcı arasıdaki 159 kişiden 200′e yakın giriş gelmişti ama bu yıl daha büyük bir katılım olacağına şüphe duymuyoruz. :)
Mike Massimo’nun uluslarası uzay üssünde yaptığı chek’in’i de hatırlatan Foursquare, gün içinde hangi mekanlara daha çok ilgi gösterildiğini de paylaşmış. Foursquare girişlerine göre en popüler mekanlar yemek yerleri, iş yerleri ve mağazalar; en az giriş yapılan yerler ise eğitimle ilgili mekanlar.
Popüler mekanlara yer verilen infografikte, Japonya tren istasyonları listede dikkat çekiyor. En çok takipçisi olan Foursquare sayfaları MTV(118,000+), Bravo, History Channel, Zagat ve VH1(76,000+) olarak sıralanırken, Foursquare girişlerine göre en çok ilgi çeken filmlerde Iron Man ilk sırayı alıyor. Bu da sinema sektörünün sosyal medyayı önemseyebileceğini açıkça gösteriyor.
Fotoğraf gönderme ve yorum ekleme özellikleri devreye aldıktan 3 hafta sonra 1 milyoncu fotoğrafı gören servis, bakalım bu yıl gelirlerini 3 katına çıkarması beklenen Twitter’ın konum tabanlı planları ve Facebook Places karşısında neler yapacak.

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME