15 Şubat 2011 Salı

Firmaların Sosyal Medya Kullanımı



By Irmak A.15. Şubat 2011 14:38
Kurumsal yapılar ve küçük firmalar arasında teknolojiye adaptasyonun artmasıyla, sosyal medya da işletme sahiplerinin daha fazla ilgilenmeye başladığı bir mecra haline geldi. Aslına bakılırsa, sosyal medya bu yıl website ve e-mail pazarlamanın hemen peşi sıra online pazarlama konusunda en fazla büyümeyi gösteren alan oldu.
Bu infografikte firmaların sosyal medyayı bir pazarlama aracı olarak ne ölçüde kullandıkları, sosyal medya yönetimini ne şekilde yaptıkları gibi ilgi çekici bilgiler yer alıyor.
Firmalar hangi sosyal ağları kullanıyor?
Firma sahiplerinin de önde gelen sosyal ağlar üzerinde profilleri bulunuyor.
Twitter ve Facebook’a gönderilen tüm bit.ly uzantılı linkler incelendiğinde ortalama olarak Twitter’a gönderilen bir linkin 117 tıklama, Facebook’a gönderilen bir linkin ise 250 tıklama aldığı belirlendi.
Peki firmalar hangi platformu kullanmalı?
İkisini de! Çünkü Twitter, takipçilerinizin sizinle iletişime geçmeleri ve interaktivite kurulması açısından daha fazla tercih ettikleri bir mecrayken, Facebook sayfanıza daha fazla trafik getiriyor.
Firmalar sosyal ağlara ne sıklıkla gönderi yapıyorlar?  Bu gönderilere ne kadar karşılık (cevap-yorum) alıyorlar?
62% haftada 8 ve üzeri - Günde 10.27
24% haftada 1-7 arası - Günde 0.33
14% haftada 1 ya da hiç - Günde 0.02
Firma sahipleri neden sosyal medya yönetim araçlarını kullanıyorlar?
42% Tüm sosyal ağları yönetebilmek için tek durak olması
27% Yorumları bir araya getirme özelliğinin olması
13% Günlük email/Facebook sayfaları email uyarılarının olması
11% Kullanışlı ve pratik olması, zaman kazandırması
7% Planlı bir şekilde güncelleme yapılabilmesi
Aynı zamanda kurumsal sayfaların sosyal medya hesapları kişisel hesaplara göre daha fazla yorum alıyor.
Firmalar için bu sayı günde 5.40 iken, kişisel hesaplar için 3.67.

Kaynak : Mashable

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME