9 Ocak 2011 Pazar

2010'un en ‘sosyal’ markaları

Toplumsal pazarlama mağazası Vitrue’nin yaptığı “en sosyal markalar” araştırması sonuçlandı. Markaların, Twitter, Facebook ve YouTube gibi sosyal ağlarda tartışılma/bahsedilme yoğunluğundan yola çıkan araştırmaya göre, 2010 yılında sosyal ağların en sosyal markası Apple oldu.
Apple’ın, hayranları üzerindeki etkisi o kadar büyük ki markalarından altısı dünyadaki en sosyal markalar arasında gösteriliyor. iPhone, Vitrue’nin yıllık sosyal markalar listesinde en üst noktada ısrar etti ve listede iki sene üst üste birinci sıraya yerleşti. Apple genel marka olarak 7. sırada yer aldı. IPhone’a diğer Apple markaları da katıldı: iPad (5. sıra), iPod (15. sıra), iTunes (33. sıra) ve Mac (76. sıra).
Apple’ın ikinci yılında da iyi bir sırada yer alması, markanın ürün dizisinde tüketici sadakatine verdiği önemin ve iPhone’u uyumsuzca çevreleyen fazla abartılmış “anten girişi” gibi olası hataları rahatlıkla nasıl bir kenara ittiğinin göstergesi.
Vitrue sıralamalarında duygusal ölçütler kullanmıyor ve Facebook, Google ve YouTube gibi bazı tanınmış dijital markaları, tüketiciler ile iletişime geçmek için kullanılmak yerine sosyal altyapıyı oluşturdukları gerekçesiyle dahil etmiyor.
Sosyal ortamdaki tüm ilgiler olumlu değil tabii ki. AT&T, 45 spottan 32’ye sıçrayarak, Vitrue listesine, en büyük kazanç sağlayan marka olarak girdi. Geniş bir sosyal ortam yığını şüphesiz olarak iPhone sahiplerinin AT&T’nin servis sorunları hakkında şikayet ettiğinden bahsediyor.
Tüketici elektroniği markaları yine Vitrue listesinde konumların yüzde 30’unu işgal ederek en üst yerlere yerleşti. BlackBerry iPhone’dan hemen sonra gelirken, Android, Sony ve Samsung ilk 10’da yer aldı. Google Android ise listede ilk kez yer alarak yılın en büyük sıçramasını gerçekleştirdi.
2010 listesinde ayrıca Burberry ve TK gibi lüks markalar da ilk kez yer aldı. Statü sembolü olan doğal avantajlarına rağmen bu markalar dijital ortamı geç benimseyenler olarak anılıyor.
medyaloji.net

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME