24 Temmuz 2011 Pazar

Sosyal medya da güven yaratmak.


Sosyal medya iletişim unsurlarından biri de güvendir. , Çevrimiçi iletişim, herhangi bir dokunmatik bir şirket lehine çalışacak bir şey var ve faktör hissediyorum değildir bu yana, iletişim güven inşa ediyor.
Internette sörf yaparken, bir Infographic karşılaştımSocialmediagrahics online güven 8 ayrılmaz parçaları askere.Şirketler, iyi reklam oluşturma konusunda büyük bir pazar araştırması, satış stratejisi yanı sıra iyi bir online kampanyaları yürüten bir çok stres koymak, ama tüm bunları daha iyi çalışmasına yardımcı olur, müşterilerine güvenilir bir marka bakarsanız ve bu niyetle kadar.
Bir toplum inşa ederken, bu içeriği ile taze tutmak ve üyeleri cevap vermek için zaman aşımı almak için iyi. Beklentiler oluşturmak da önemlidir, ancak doğru bunları oluşturmak. Bu etik online reklamcılık ve gerçekleri sunan oldukları gibi tekrar tarafından desteklenmektedir.Çevrimiçi çalışırken, hedef kitlenizin gizlilik, onların bilgi ve kötüye saygı için gerekli. Bu şeyler çevrimiçi asla ölmeyecek beri gerçekleri yanlış akıllıca değildir ve her zaman aranabilir. Herhangi bir yanlış bilgi veya Aslında, müşteri için bir şirket imajını engel olabilir. Son olarak, birlikte müşterilerinin zihninde iyi bir izlenim yaratmak pozitif reklam ve düzenli nişan tekrarladı.

27 Haziran 2011 Pazartesi

Türkiye Facebook’ta 30 Milyona Çok Yakın




Türk kullanıcıların Facebook’ta dikkat çekici yükselişi dünya genelinde dikkatlerin üzerimizde toplanmasını sağlıyor ve bu konuda yeni bir kilometre taşını geride bırakmak üzereyiz.SocialBakers‘a göre Facebook’taki Türk kullanıcı sayısı 30 milyona dayanmış durumda.
Şu anda Facebook’taki kullanıcı sayımız* 29.3 milyon civarında. Halen dünya sıralamasında 4. konumdayız ve 3. sıradaki İngiltere ile aramızda 500 bin kişilik fark var.
eçen 1 milyona yakın Facebook hesabının kapatıldığı İngiltere’yi geride bırakarak yeniden 3. sıraya çıkmamız da Temmuz ayı başında mümkün olabilir ama Hindistan’ın bizi geçme ihtimalini de göz önünde bulundurmak gerek. :)
Kullanıcı sayısının artışına baktığımızda son 1 ayda Facebook’taki kullanıcı kitlemize yüzde 6,27 artışla 1.7 milyon kişinin eklendiğini görüyoruz. Bu da önümüzdeki ay ortalarında 30 milyon sınırını geçebileceğimize işaret ediyor.
Haziran ayında paylaştığımız Facebook Türkiye İnfografiği’nde Türk kullanıcı sayısı 28,89 milyon idi ve bize bu yükselişi takip etmemiz için işaret veriyordu. Avrupa’nın kıtalar sıralamasında üst sırada olmasında pay sahibi olan Türkiye, Facebook’un en popüler olduğu şehirler sıralamasına da İstanbul’u 2. sıradan sokuyor.Bu arada eğer KKTC’deki Türk Facebook kullanıcılarını Türkiye’ye ekleyecek olursak 30 milyon sınırına çok daha yakın olduğumuzu söyleyebiliri
Geçtiğimiz 6 ayın tablosuna baktığımızda, gözle görülür bir kaç düşüş dışında, Facebook’un Türkiye’deki popüleritesinin artmaya devam ettiğini görüyoruz. Aralık 2010′da 24,5 milyon civarında olan kullanıcı sayımız, Haziran 2011′e geldiğimizde 29,5 milyona yaklaşmış. Bu 5 milyon kişilik artışın 1,7 milyonunun son ayda gerçekleştiğini dikkate alırsak Temmuz ayında 30 milyon sınırını geçeceğimize kesin gözüyle bakabiliriz.
 WEBRAZZİ.COM

Twitter 175 Milyon Üyeye Ulaştı, Tweetler 30 Milyara Yaklaştı.


Twitter CEO’luğundan ayrılarak servisi geliştirmeye odaklanan Evan Williams, NY Times‘a verdiği röportajda Twitter’ın son durumunu paylaştı. Ev‘in verdiği bilgiye göre Twitter 175 milyon kullanıcıya ulaşmış durumda.
Web dünyasında çok sık rastlanmayan bir ilgiye maruz kalan Twitter, bilindiği gibi uzun süre servisi geliştirmekten ziyade ayakta tutmaya çalışmıştı. 3 yıl önce 503,000 üyeye sahip servisin, geçen yıl üye sayısı 58 milyon iken Williams bugün üye sayısının 175 milyonu ulaştığını dile getiriyor. Twitter’a günlük kaydolan kullanıcı sayısı ise 370 bin olarak hesaplanıyor.
Twitter’ın son aylardaki yükselişi de dikkat çekiyor.  Twitter son 2 ayda 30 milyon üye kazanarak günde ortalama yarım milyon üye almayı başarmış. 14 Eylül’de Twitter üye sayısı ise 160 milyonolduğunu hatırlarsak 1,5 ayda 15 milyon üyenin kaydolduğunu görebiliyoruz.
Tweetlere bakıldığında da Twitter’ın kullanışının da yükseldiğini görüyoruz. 3 Mart itibariylepaylaştığımız yazıda, 10 milyara yaklaşan Tweet sayısı 8 ay sonra 30 milyara dayanmış.Gigatweeter‘e göre Tweet sayısının 30 milyara ulaşmasına 6 gün var.
Türkiye’den üye sayısını net olarak bilmediğimiz Twitter’ın, ülkemizden aldığı günlük tekil trafikGoogle AdPlanner’a göre 250 bin civarında. Dünya genelinde ise günlük tekil ziyaretçi sayısı AdPlanner’a göre 20 milyona yakın iken, Compete 28 milyonun üzerinde gösteriyor.
Twitter üye sayısı açısından Facebook’un yanına bile yaklaşamasa da üretilen ve paylaşılan içerik açısından, kendi içinde ciddi bir güce sahip. Google TV’de  de yerini alan Twitter’ın, 2011′de yükselişine nasıl bir ivme ile devam edeecğini merak ediyoruz.
fFIRAT DEMİREL WEBRAZZİ .COM

7 Haziran 2011 Salı

Steve Jobs bulutla döndü! Apple'ın yeni ürün tanıtımını Steve Jobs kimselere bırakmad


Steve Jobs bulutla döndü!
Apple'ın yeni ürün tanıtımını Steve Jobs kimselere bırakmadı
07 Haziran 2011 Salı, 12:58:35
HABERTURK.COM EKONOMİ SERVİSİ
SELİN KUNT
skunt@haberturk.com

Sağlık sorunları nedeniyle Ocak ayı başında izine ayrılan Apple şirketinin kurucu ortağı, İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdür Steve Jobs, Apple'ın Tüm Dünyadaki Geliştiricileri Konferansı'nda konuşma yaptı.

Jobs Apple'ın yeni bulut (cloud) temelli hizmeti iCloud'u tanıttı. iCloud tüm içeriğini bulutta, yani çevirimiçi sunucularda saklayacak ve bu içeriğini kullanıcının hesabı altındaki tüm cihazlara internet üzerinden iletebilecek.Şimdilik bu hizmet sadece iTunes için geçerli olacak. Kullanıcı istediği Apple cihazından bağlanıp (iPhone, iPad, iPod, Mac) kendi iTunes hesabındaki tüm içeriğe ulaşabilecek. Böylece bir kere ödeme yaptığı içeriği tüm cihazlarına indirip kullanabilecek.

(Steve Jobs Apple'ın iCloud için kullanacağı sunucuları tanıtıyor)

Şimdilik sadece müzik hizmeti iTunes için kullanılacak olan iCloud teknolojisi ile her kullanıcıya 5GB'lık ücretsiz alan verilecek.

"Herkese açık bulut teknoloji"nin bir örneği olan (herkese açık, hibrid ve kişiye özel olarak 3 çeşit bulunuyor) bu hizmetle kullanıcının içeriye ulaşımı kolaylaşacak, istediği zaman istediği yerde yükleme, depolama ve iletim-işletim yapabilecek.

BULUT TEKNOLOJİSİ NEDİR?
Bulut teknolojisi bilişimin geleceği olarak görülüyor. Özellikle mevcut cihazlarda kullanıcılar her geçen gün daha fazla kişisel ver, data saklamak istediği için barındırma kapasitesi büyük sorun oluyor ve cihazların özellikleri, kapasiteleri gittikçe artıyor. Bilgisayar, notebook, netbook, ve taşınabilir akıllı cihazların teknoloji ve kapasitesinin artmasıyla elbette fiyatlar da artıyor.
Bulut teknoloji burada bir çözüm olarak devreye giriyor ve en düşük kapasiteli cihazla bile istediğimiz yerden istediğimiz zaman her tür bilgiye, kişisel veriye ulaşmayı sağlıyor.

Bulut teknolojisinde verilerimiz kendi cihazlarımızda değil hizmeti aldığımız firmanın sunucularında saklanıyor ve internet bağlantısı ile erişilebilir halde oluyor.

Aslında bu teknolojiye hiç yabancı değiliz. Hali hazırda kulandığımız email hizmetleri (Hotmail, Gmail...), Youtube, Facebook gibi siteler şu an aynı şekilde kişisel verilerimizi kendi sunucuları üstünde saklıyorlar ve internet üzerinden erişim veriyorlar.

Elbette her güzel şey gibi bu teknoloji de riskleriyle beraber geliyor. Bir sunucu üzerinde erişime açık olarak kişisel verilerinizin olması korsanlara ve veri hırsızlığına açık kapı bırakıyor. Sony'nin Playstation'la yaşadığı sorunlar henüz hafızalarda taze iken firmanın güvenlik sistemlerinin insafına bırakılan kişisel bilgilerin ne derece korunaklı olacağı tartışmalı bir durum arz ediyor.

skunt@haberturk.com





FACEBOOK TÜRKİYE İSTATİSTİKLERİ İNFOGRAFİĞİ


30 Mayıs 2011 Pazartesi

ARAMANIN İNFOGRAFİK TARİHİ

Eğer arama motorları olmasaydı internetin bugünkü kadar popüler olamayacağı kesin. Uçsuz bucaksız bağlantı denizinde sizin aradığınızı, üstelik de son derece hızlı bir şekilde bulup getiren arama motorlarının tarihi 1990′ların başlarına kadar uzanıyor. Yani neredeyse internet ile aynı yaşta olan arama motorları zaman içinde çok değişti, çok geliştiler. Bir zamanlar çok popüler olanların bugün adı bile duyulmuyor.
Bugün artık milyar dolarlık bir endüstri haline gelen arama motorları ile ilgili SEO.com‘un hazırladığı infografik’te tarihsel olarak arama motorlarının gelişiminin yanı sıra, Google, Bing ve Yahoo’nun pazar payları, kullanıcıların SEO için harcadıkları rakamlara da yer verilmiş.
http://www.webrazzi.com/2011/05/28/aramanin-tarihi-infografik/

28 Mayıs 2011 Cumartesi

Sosyal medya hayatı şeffaflaştırıyor

Sosyal medya hayatı şeffaflaştırıyor

Dünyanın en büyük ikinci global reklam ajansı ağı olan BBDO Worldwide, BBDO Dünya Konferansı’nı, 17-20 Mayıs arasında İstanbul’da gerçekleştirdi. Konferansa, BBDO’nun 79 ülkeden ve grup şirketi Proximity Worldwide’ın 62 ülke ofisinden temsilcilerin yanı sıra Omnicom Grup’un yöneticileri de katıldı. Toplantıya katılanlar arasında 10 Mayıs’ta Proximity’nin dünya başkanlığı görevine atanan Chris Thomas da bulunuyordu. Aynı zamanda BBDO Asya CEO’luğunu da sürdürecek olan Thomas yeni görevi, BBDO Worldwide CEO’luğunu da yürüten Andrew Robertson’dan devraldı. Thomas, sosyal medya ve reklamcılığa etkileri hakkında sorularımızı cevapladı.
Sosyal medya neden moda?
Sosyal medya dünyamızı değiştiriyor. Bilginin oluşturulması ve tüketilmesi süreçlerini demokratikleştiriyor. İnternete erişimi olan herkese yayımcı gücü veriyor. Sosyal medya, Groupon ve E Bay örneklerinde olduğu gibi satın alma şeklimizi değiştiriyor. Markaları nasıl değerlendirdiğimizi yeniden şekillendiriyor; örneğin, eskiden eşe dosta danışırken şimdi internette fiyat karşılaştırması yapıyoruz. Arkadaşlarımızla, ailemizle, çevremizle iletişim kurma yöntemimizi değiştiriyor. “Moda” kelimesi sanki gelip geçici bir fenomenmiş algısı yaratıyor. Sosyal medya kalıcı ve hayatımızda neden olduğu değişiklikler yeni başlıyor.
Geçen günlerde Kütahya’da bir deprem yaşadık. İlk aldığımız bilgiler Twitter ve benzeri araçlardandı. Ancak sosyal medyada dolaşan bilginin üçte ikisi çöptü. Bu olay özelinde sosyal ve geleneksel medya ile gazetecilik hakkında ne söyleyebilirsiniz?
Twitter mükemmel bir alarm sistemi. Kullanıcılar, süratle takipçilerine bilgi verebiliyorlar. Fakat bilinen gazetecilik anlamında bir haber kaynağı değil. Bir redaksiyon mekanizması yok ve herkes ne isterse onu yazmakta serbest. Kaldı ki, geleneksel medyada da herhangi bir konuda yazılmış bütün haberleri toplayıp okuma imkânı olsa, yine üçte ikisinin çöp çıkacağını düşünüyorum. Fakat deprem gibi büyük olaylarda insanların çoğunun BBC veya CNN gibi ana mecralara bağlantı verdiklerini ya da retweet’lediklerini görüyoruz.
Buradaki ana fikir, koca bilgi okyanusu içinde insanların güvenilir siteler ve kaynaklardan ilgi alanlarına göre bilgi toplamalarıdır. Farklı yollardan eriştiğimiz, geleneksel haber kaynağı olan bu siteler aslında birer sosyal “marka”dırlar. Örnek olarak, Çin’de 100 milyondan fazla takipçisi olan Han Han gibi etkili blog yazarları veya Starbucks gibi çok büyük online topluluklara sahip markalar gösterilebilir. Bu tür sosyal mecralar, güven, takipçilerinin ilgi alanına yakınlık ve sağladıkları katma değer sayesinde oluşuyor; aynı markalarda olduğu gibi. Sosyal medya kuruluşları, siyasetçileri şeffaf olmaya zorluyor.
Markalar yerini iyi kavramalı
Her marka, sosyal medya dünyasındaki yerini çok iyi kavramalı. Çok değil, sadece 10 yıl öncesine kadar markalar verdikleri mesajı kontrol edebiliyorlardı. Bugün ise, tüketicilerinin katılabilecekleri, parçası olacakları, paylaşacakları içerikler yaratmak zorundalar. Markalar yaratıcılıklarını kullanarak dijital dünyada kendileri hakkında konuşulmasını sağlayabilirler.

SocialWork deneyimi

BBDO ve Proximity olarak bu alanda SocialWork adını verdiğimiz model sayesinde çok deneyim edindik. Yaklaşımımızı, sosyal ortamların normlarına ve insanların birbirlerinden ve markalardan beklentilerine uygun tarzda şekillendiriyoruz. Proximity İstanbul ekibi de BBDO’daki meslektaşları ile yakın bir çalışma ortamı içerisinde iletişimin erişimi için çalışıyor.

Sosyal medya geçici değil kalıcı

Markalar günümüzde son derece şeffaf ve demokratik bir dünyada yaşadıklarının çok iyi bilincinde olmalılar. Müşteri hizmetlerinde yapılacak en ufak bir hata ya da üründe küçük bir kusur birkaç saat içinde global bir meseleye dönüşebilir. WikiLeaks’in sebep olduğu etkiye, Toyota hakkında konuşulanlara bakmak etkiyi görmek için yeterli.

Kampanya 20 bin kez konuşuldu

Proximity İstan-bul’un tüm sosyal medya yönetimini üstlendiği Biscolata kampanyası, yaptığımız işlere verebileceğimiz en güncel örneklerden biri. Biscolata reklam filminin yayımlanmasından 2 ay sonra bile hâlâ marka hakkında konuşuluyordu. Kampanya, internette 20 bin kez konuşma konusu oldu, Twitter’da 1.5 milyon kişiye ulaştı.

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME