3 Şubat 2011 Perşembe

Marka web sayfaları ölüyor mu?


Marka web sayfaları ölüyor mu?
Günümüzde kullanıcılar çoğunlukla ürün ve markalarla sosyal ağ aracılığıyla iletişime geçiyor. Bu durumda marka web sayfalarının sosyal medya devrinde ne gibi bir işlevi var?
Bacardi'nin 26 Ocak'da resmi web sayfasını kapatarak, bunun yerine Facebook ve sosyal medyayı kullanma stratejisi cesurca görünebilir. Bu cesur hareket şu soruyu ortaya çıkarıyor: Sosyal medya devrinde masraflı marka web sayfalarının ürün tanıtımında ne gibi bir rolü var?
comScore verilerine göre, Bacardi'nin web sayfasına ziyaret sayısı bir  yılda yüzde 77 azaldı. Bacardi'nin dijital harcamalarının son iki yılda yüzde 90'nını sosyal medyaya kaydırmasının da bu azalmada etkisi var.
Bacardi, markalar arasında web sayfasının ürün için işlevini sorgulayan belki de ilk marka, fakat sonuncusu olmayacağı kesin. AKQA Dijital ajans müdürlerlerinden Ian Crocombe, "bazı markaların web sayfalarını silmelerinin, onların online tanınma oranında çok az bir fark yaratacağını" dile getiriyor.
Crocombe ekliyor: "Nike gibi ileriyi gören markalar bu konuda çoktan yol almaya başladı. Mesela Nike Futbol dijital pazarlama stratejilerini iki yıl önce yeniden düzenleyerek gerçek zamanlı deneyimi aktarmaya odaklandı.
Benzer şekilde Honda da 2 yıl önce marka websitelerini düzenledi ve tek sitede toplayarak satış ve pazarlama bilgisini merkezileştirdi.
Honda Avrupa Komisyonu müdürü Ian Armstrong'un değişim ile ilgili aktardıkları şöyle: "Geleneksel olarak bütün kampanyaların micro-web sayfaları olurdu. Bu da işlevselliği azaltıyordu. Yeni sistemimiz daha moduler ve farklı platformlarda paylaşılması daha kolay. Araba satışı ile ilgili siteleri düşünün, ürün hakkında doğru bilgi sağlamak çok önemli. İnsanlar araba araştırırken güvenilir içerikli bir site arıyorlar. Fakat sosyal medyanın da araba satışlarındaki etkisi büyük. İnsanlar araba konusunda fikir paylaşıyorlar ve sosyal ağ insanların araba alma konusundaki kararlarını etkiliyor.
Sosyal medyaya yönelmenin de bir tehlikesi olabilir. Mesela Skittles markası 2009 yılında kendi sitesini kapatıp sosyal medya mecralarına yöneldiğinde, markanın sosyal medyadaki sayfaları ateş alanına döndü. İnsanlar marka hakkında kötü yorumlar yazmaya başladılar. Ian Tweedale, Skittles'ın pazarlama müdürü; bu sorunu çözdüklerini sosyal medya sayesinde, markanın tek taraflı tanıtımından çok insanların markayla nasıl iletişime geçtiğini görme fırsatı bulduklarını getiriyor. Tweedale ekliyor: "Şuan 14 milyona ulaşan Skittkes severleri, marka mesajlarımızın daha etkin yayılmasını sağlıyorlar."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME