dekatlon buzz Sosyal Medya İletişim Ajansı, iş dünyasının tecrübeli birçok isminin katılımı ile bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırma, kariyerlerinin zirvesinde olan ve profesyonel başarılarını yenilikçi anlayışlarına borçlu olan tanınmış isimlerin, sosyal medyayı neden ve nasıl kullandıklarına yanıt buluyor.
Sosyal ağları kim ne için kullanıyor? En çok 20’li yaşlardaki genç bireyler tarafından kullanılan sosyal ağlar, yalnızca onların emrinde mi dersiniz? İş dünyası ve kariyerinin doruk noktasına ulaşmış Temel Aksoy gibi profesyonellerin sosyal medyaya ayıracak zamanları olmadığını düşünüyorsanız büyük yanılgı içerisindesiniz.
-Neden sosyal medyayı kullanıyorlar?İş dünyasının profesyonelleri arasında sosyal medyayı kullanma amaçları arasında temel farklılıklar olmamasına karşın, onların bu platform üzerinden yeni insanlarla tanışma ve kendilerini daha iyi ifade edebilme heyecanları, büyük bir alçakgönüllülük olarak göze çarpıyor ve aslında başarılarının sırlarını da ortak paydada topluyor.
Neden sosyal medyayı kullanıyorsunuz sorumuza yanıt olarak ise profesyonellerden; “İnternet, insanlık tarihinin gördüğü, belki de en güçlü toplumsal devrimi yarattı. İnternetle birlikte, sürekli paylaşan, öğrenen, eğlenen bir insanlık türü ortaya çıktı; ancak yaşadığımız bu gerçeklik aslında teknolojik olmakla birlikte, esas olarak insanidir. Sanal toplulukların gücü, bu teknolojiyi kullanan insanlardan kaynaklanıyor ve tarihte ilk kez oluşan bu insani sermaye, uzağında kalınamayacak kadar değerli.” yanıtını alıyoruz.
Bazıları ise “Çok geniş kitlelere fikir ve mesajlarımı iletme olanağını kullanmış oluyorum.” diyerek özetliyor sosyal medyaya olan ilgisini.
Sosyal medyayı yalnızca işi için kullandığını ve gelinen noktada kullanmamak gibi bir seçenek olmadığını söyleyenlerde var. Sosyal medyayı, yeni çağın ve dijital ekonominin en önemi yapı taşı olarak gören bazı CEO’lar, ayrıca her ne kadar iş için olsa da sosyal medyanın kendilerine keyif verdiğini de belirtiyorlar.
-Sosyal medyanın onlar için kazanımları neler?Sosyal medya, artık bir eğlence aracından çok ötelerde, bir fayda aracı, kimi zaman bir açık özgeçmiş. Ve bu denli nitelikleri her geçen gün biraz daha artıp çeşitlenen bir kanalda kullanıcıların edinimleri de çok çeşitli olabiliyor.
Profesyoneller; sosyal medyayı kullanmadan tanışma ve fikir değişimi olanağı bulamayacağınız çok geniş ve farklı gelir, eğitim, düşünce grupları ile tanışma olanağı buluyorlar. Tanınmışlığının ve başarısının en önemli kaynağını sosyal medya olarak görenlerden tutun da sosyal medya sayesinde büyük, küçük, bireysel işletme ve kurumların maddi ve manevi kazanımlarını maximize edebileceklerini düşünenlere kadar uzuyor aldığımız cevaplar.
Önemli bir yönetici ise şunu ekleyerek büyük bir açıkyüreklilik gösteriyor: “Sosyal medya sayesinde beni takip edenlerin benim hakkımdaki görüşlerini öğreniyorum. Bu da kendi kişisel gelişimime yardımcı oluyor. Bir çok insanla tanışma fırsatı buluyorum. Ayrıca ben kamuoyu açıklamalarımı da Facebook sayfamdan yapıyorum ve gazeteciler artık bu açıklamalar üzerine beni arıyorlar. Yani benim Facebook sayfan artık bir mecra haline geldi.” diyor.
-Profesyonellere göre is dünyası insanları sosyal medyayı neden kullanmalı?Bu sorumuz ise şununla eşdeğer: "İş dünyasındaki erkekler neden kravat takmalı". Sosyal medyada artık kravat takmak gibi iş dünyasının bir vazgeçilmezi. Hele ki Türk iş dünyasında kravat olmazsa olmaz.
Dekatlon Buzz Sosyal Medya İletişim Ajansı kurucu ortaklarından Mesut Karakaş ise iş dünyası ve sosyal medya ilişkisini şu şekilde özetliyor: “Sosyal Medya'nın yaşamımıza girmesiyle birlikte yöneticilerin sürdürülebilirlik takvimine bir mecra daha eklendi: ‘sosyal ağlarda kişi olarak yer almak.’
Yöneticilerin sosyal ağlarda tecrübe paylaşımlarında bulunması, yaşamsal ilgi alanlarını aktarması, okuduğu metinlerden bir bukleye yer vermesi kişisel ve kurumsal sosyal sorumluluğu temsil etmektedir.
Tam bu noktada önemli bir durum var; yöneticinin bu temsiliyeti yerine getirirken sosyal ağlarda nasıl bir tarzla yer alacağını netleştirmesi gerekiyor. Paylaşması gereken/gerekmeyen içerikleri nasıl belirleyecek?
Dualist bir yaklaşım gerekiyor bunun için. Bir tarafta sosyal medya konusunda başlangıç seviyesi için profesyonel yönlendirme gerekmekte, diğer tarafta ise kendisinin mecralarda istikrarı. Çünkü yöneticiler için sosyal ağın altın kuralı istikrardır.”
Bu beş önemli ismin elde ettikleri başarıların ortak noktaları; yeniliklere açık, geleceği öngörebilen bir vizyon ve zamanın gerektirdiklerine entegre olabilmek olarak özetlenebilir.
Sosyal medyanın günümüzde geldiği noktayı görmezden gelmeyip, bir de ileride sahip olacağı gücü öngören bu isimlerin başarılarının daimi olacağı ise sanırız su götürmez bir gerçek.
KAYNAK : MEDİACET ONLİNE.