Bazı websiteleri ve özellikle bazı haber siteleri kendi ürettikleri içerikleri ücret karşılığında kullanıcılarına sunmaya başladı ya da sunmayı planlamakta. Medya patronlarına, bunu neden yaptıkları sorulunca “temiz” ve özellike reklamsız bir içerik sunmak istediklerini belirtiyorlar. Bu durumda da gelirlerinin tamamına yakınına denk eden reklam gelirlerinin yerine kullanıcılarından sağladıkları fee’lerle gelir-gider dengesini sağlamayı düşünüyorlar. Ama bunu düşünürken, özellikle “temizlik” kaygısından bahsederken ilk olarak yayınlanan reklam modelleri göz önünde bulundurulmalıdır diye düşünüyorum. Websitesini kullanılmaz hale getirerek, reklamı yapılan markaya karşı kullancılarda anti-pati oluşturan reklam modellerinden vazgeçilmelidir.
Bunun yanında acaba kullanıcı ne düşünüyor?
Nielsen’in yapmış olduğu bir araştırmada kullanıcılara yöneltilen, “İçeriğin maliyetinden kurtulmak adına daha fazla reklamı kabul eder misiniz?” sorusuna yüzde 45’in üstünde evet yanıtı alınmış.
Yüzde 45’lerde çıkmasına rağmen bu oranın daha fazla olmamasının sebebi bence sorudaki “daha fazla” ibaresidir. Aksi takdirde bu oranın daha üst seviyelerde olabileceğini düşünebiliriz.Nielsen’in yapmış olduğu bir araştırmada kullanıcılara yöneltilen, “İçeriğin maliyetinden kurtulmak adına daha fazla reklamı kabul eder misiniz?” sorusuna yüzde 45’in üstünde evet yanıtı alınmış.
Daha dikkatli, “temiz” ve kullanıcıyı rahatsız etmeyen reklam modelleri ile çalışılmasının hem kullanıcıları hem de içerik üreticisinin kendisini uzun vadede memnun edeceğine inanıyorum.
omddigitalblog.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder