25 Kasım 2010 Perşembe

Sosyal medya efsaneleri

Sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle birçok soru da belirdi kafamızda. Sosyal medya nedir, ne işe yarıyor, herkes kullanabilir mi? Bu soruların ardı arkası kesilmiyor. Gerçi ilk zamanlara göre daha bilinçli hale gelindiğini de göz önünde bulundurmak gerektiğini düşünüyorum.
Sosyal medya ile ilgili, işletme sahiplerini ve pazarlamacıları sosyal medyanın dışında tutan bazı mitler vardı, neyse ki bunların hepsi çürütüldü.

Müşterilerim sosyal medya kullanmıyor: Sosyal medya kullanmayan işletmelerin en sık sarf ettiği cümlelerden biri bu. Bu mit, işletme yetkililerinin sosyal medya aracılığıyla potansiyel müşterileriyle iletişim kurmasını engelliyor. Eğlenceli kısmı, ihtiyacınız olan tek şeyin sosyal ağlarda hedef müşteri kitleniz olarak tanımladığınız insanlara ulaşmanızı sağlayacak veri. Yapılan araştırmalar bayan İnternet kullanıcılarının yüzde 80'inin sosyal ağlarda bir marka ya da ürünün hayranı olduğunu ve yüzde 72'sinin sosyal medya aracılığıyla yeni bir üründen haberdar olduklarını gösteriyor. Facebook ve Twitter kullanıcılarının yarısından fazlası 35 yaşın üstünde. Sosyal ağ, gerçekten kültürel bir fenomen olarak karşımıza çıkıyor.

Sosyal medyanın işletmem üzerindeki etkisini ölçemem: İşletme sahipleri sosyal medya yatırımının geri dönüşünün nasıl ölçüleceğinden emin olamadıkları için bu işe hiç bulaşmak istemiyorlar. Çünkü işletme sahipleri, sosyal medya yatırımının geri dönüşümünü geleneksel pazarlama yöntemlerine gibi görmek istiyorlar. Oysa sosyal medyanın satışları yansıması için biraz zaman ve planlı bir strateji gerekiyor.

Sosyal medyayı yönetecek zamanım yok: Sosyal medyaya uzaktan bakmayı tercih eden işletmelerin en önemli bahanelerinden biri de sosyal medyayı yönetecek zamanlarının olmaması. Oysa sosyal medya kullanarak iletişim kurmak çok basit. İnsanlarla iletişim kurmak ve yararlı, bağlayıcı içerik yayınlamak için zamana ihtiyacınız olmasına rağmen, zaman içindeki geri dönüşüne değecek kadar zaman gerekli. Birkaç temel keşiften sonra sosyal medya ilişkilerinin çevrimdışı konuşmalara nasıl benzediğini göreceksiniz ve daha sonra işiniz de daha da kolaylaşacak. Size yardımcı olacak araçlardan da yararlanmayı ihmal etmeyin. Mesela HootSuite, TweetDeck Twitter için kullanılabilir. Ya da Ping.fm tek bir arayüzden çoklu profillere güncelleme yapmanızı sağlar, ayrıca tek bir yerden çok sayıdaki sosyal medya profili yönetme imkanı verir.

Eğer sosyal medya sitelerine girersem, binlerce olumsuz yorum alırım: Kimse yaptığı iş hakkında olumsuz cümleler duymak istemez elbette. Birçok işletme sahibi sosyal medya profillerinin markalarını eleştiren yorumlarla ve müşterilerin şikayetleriyle dolmasından korkuyor. Ama aslında burada unutulan bir nokta var. Sosyal medyanın en önemli güzelliği şeffaflık ve sorumluluk. Eğer bir müşteriniz herkesin görebileceği bir biçimde bir şikayette bulunuyorsa, şikayeti dikkate alıp müşteri hizmetlerinizi geliştirme yoluna gitme şansı sunuyor demektir.

Sosyal medya, zor bir iş: Bu aslında bir mit değil, sosyal ağlarda başarılı bir iletişim ve bilinirlik için nedeni olan, sürekli bir bağlılık gerekiyor. Eğer bu sizin için zorsa, çabalarınızın ödüllendirileceğini hatırlayın. Sosyal medyada başarılı olmak için detaylı bir strateji belirlemeniz şart. Eğer zora gelemiyorsanız o zaman durum değişir tabi. Kurduğunuz ilişkilerden iftihar edin. Sosyal medya çalışmalarınız satışları etkilemeye başladığı zaman, bu zahmete değdiğini göreceksiniz.
Yukarıda saydığım efsaneler, artık daha fazla sosyal medyadan uzak kalmanıza neden olamayacak. Hala işletmeniz için sosyal medya faaliyetlerine başlamadıysanız, acele edin. Mevcut müşterileriniz ve potansiyel müşterileriniz sizi bekliyor, yapmanız gereken tek şey konuşmalara dahil olmak. Sizin aklınıza gelen çürütülen başka sosyal medya efsanesi var mı? Ya da siz bu efsanelerin kurbanı oldunuz mu?
ALINTI /KAYNAK:http://www.neonebu.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÇOK OKUDUK BİRAZ GÖZ DİNLENMESİ YAPALIM

SOR VE CEVABINI ÖĞREN BİLMEDEN GEÇME